CH Racing WSM 125

SkogsBjorneN

Mr.Chillo!
Gick med
30 Oct 2006
Ort
Skövde
Hoj
Grc RSR -01, Husqvarna WR 240 -84
undrar om någon här på sh har mera info om CH Racing hojen, någon som kanske har personliga erfarenheter till och med. Har blivit sugen på att skaffa mig en SM efter att tidigare varit inne på en NSR.
Har ni tips på andra SM 125:eek:r så är det mycket välkommet, är främmst intresserad av 4t.

Det jag vill veta om CH Racing:
*Är det något bra drag i spisen?
acc-toppfart...
*hur svårt/dyrt är det att skrämma den lite om man inte nöjer sig med runt 14 häst som jag har fattat för att det ska vara :crash .

Tack på förhand! //Bjornen
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
SkogsBjorneN skrev:
2605796 undrar om någon här på sh har mera info om CH Racing hojen, någon som kanske har personliga erfarenheter till och med. Har blivit sugen på att skaffa mig en SM efter att tidigare varit inne på en NSR.
Har ni tips på andra SM 125:eek:r så är det mycket välkommet, är främmst intresserad av 4t.

Det jag vill veta om CH Racing:
*Är det något bra drag i spisen?
acc-toppfart...
*hur svårt/dyrt är det att skrämma den lite om man inte nöjer sig med runt 14 häst som jag har fattat för att det ska vara :crash .

Tack på förhand! //Bjornen

Har du sökt har du hittat en tråd om ch-racing. Padde har ägt en och har mer kolla här på sidan skulle jag tro.
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
SkogsBjorneN skrev:
2605796 undrar om någon här på sh har mera info om CH Racing hojen, någon som kanske har personliga erfarenheter till och med. Har blivit sugen på att skaffa mig en SM efter att tidigare varit inne på en NSR.
Har ni tips på andra SM 125:eek:r så är det mycket välkommet, är främmst intresserad av 4t.

Det jag vill veta om CH Racing:
*Är det något bra drag i spisen?
acc-toppfart...
*hur svårt/dyrt är det att skrämma den lite om man inte nöjer sig med runt 14 häst som jag har fattat för att det ska vara :crash .

Tack på förhand! //Bjornen
*Är det något bra drag i spisen?
Njea, alting är ju relatift.. Gämfört med en 2t är det ju noll, men om man gämför med en yamaha xt så är det ju ok drag, men en bra botten.

acc-toppfart...
Accet är väll sådär, helt ok tycker jag..men går ju inte att gämföra med 2t.
Toppfart skiftar väldigt mkt, den kommer ju ALLTID upp i 90-95, och ibland mer, uppåt 110.

Andra modeller;
MZ'an går ju bättre/snabbare..
XT'n; slö, ser konstig ut; lång och kort.
Varadero, stor som ini helvete, tung, (17,5l tank) går faktiskt fortare än min, V-twin..(en mc om du vill åka långt och rakt, inte ut och busa..)

men sök lite, Paddes tråd innehåller en hel del fakta, där står även hur Sundin trimmade sin och film på de..
 

*MACKE*

Madass är min idol :fakta
Gick med
4 Jan 2006
Ort
linköping
Hoj
mellan hoj på g
jag förstår inte att alla skriver att sina ch:s går i 90 mina kommer upp i 110 enligt mätarn :confused:


jadu lite kort omch:n den är skön o köra drar relativt lite soppa, tar du dän decibelpluggen låter den gött som bara den , o så är den snygg :yoparty
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
*MACKE* skrev:
2607011 jag förstår inte att alla skriver att sina ch:s går i 90 mina kommer upp i 110 enligt mätarn :confused:


jadu lite kort omch:n den är skön o köra drar relativt lite soppa, tar du dän decibelpluggen låter den gött som bara den , o så är den snygg :yoparty
ja visst gör den det, ibland..
men den kommer ju vilka förutsättningar det än är så kommer den ju up i 90-95, den lär ju inte komma upp i 110 i världens uppförsbacke och motvind?
 

SkogsBjorneN

Mr.Chillo!
Gick med
30 Oct 2006
Ort
Skövde
Hoj
Grc RSR -01, Husqvarna WR 240 -84
Man får ju tacka för all info! tyvär verkar den lite för slö för mig :slicka

Nu har jag istället blivit kär i Aprilia MX 125, den borde det gå att få ut runt 35-40 häst ur med tanke på att det sitter samma spis som i rs:en :yoparty

PS Har hittat en -04 i tyskland, 1800 mil nyskick= 24 000:tummenupp
 
Last edited:

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Brutale 1078RR
SkogsBjorneN skrev:
2607069 Man får ju tacka för all info! tyvär verkar den lite för slö för mig :slicka

Nu har jag istället blivit kär i Aprilia MX 125, den borde det gå att få ut runt 35-40 häst ur med tanke på att det sitter samma spis som i rs:en :yoparty

PS Har hittat en -04 i tyskland, 1800 mil nyskick= 24 000:tummenupp


Aprilia MX är skitsnygg och en för 24000 är det ju lätt värt. bara det inte är nåt fel på den.

hör med Svanen för mer info om den. han skuttar ju runt på en så:tungan
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
2787429 ska skaffa 125:a snart. vilken är bäst.? det ska vara sm, och lite drag.:D
har du sökt nån ting eller ens kollat bland gammla trådar? finns typ 1 miljon sånna här trådar..så sök lite och läs..

och just de, :corn
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top