ch racing

söderberg

Guest
är sugen på en ch racing 125 men har läst att den ska vara seg.
hur segt är segt? vilken kommer först upp till 90. min ex. peugeot xps som är urplugad och toppar 90 eller ch racingen. gemför med vad ni vill. bara jag får en aning om hur segt segt är.
inga mopppefuck kommentarer eller liknande. håller på att lära mig. :) :kocko

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
söderberg skrev:
hur segt är segt? vilken kommer först upp till 90. min ex. peugeot xps som är urplugad och toppar 90 eller ch racingen. gemför med vad ni vill. bara jag får en aning om hur segt segt är.
För det första går nog inte din moppe i 90 riktiga, 80 högst. För det andra så lär du ligga i 40-50 när ch racingen är uppe i 90.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
söderberg skrev:

kan var snäll och svara då :hihi

En cbr är också fyrtakt sån har jag kört antar dom är ungefär lika sega alltså sega det är inte segt som en moppe utan den går faktiskt mycket bra aldeles i början där hänger inte en 2-taktare heller med så pinar dom på ganska fint upp till kanske 90 eller nått sånt sen blir det ju lite segare, toppar runt 120 och går bättre än en moppe:D

söderberg

Guest
KalleNorton skrev:
För det första går nog inte din moppe i 90 riktiga, 80 högst. För det andra så lär du ligga i 40-50 när ch racingen är uppe i 90.

har mätt up med gps. siter ett metra kitt på orginall på xpressen som jag plugade ur.

ok så ch går hyfsat fort i alla fal :)

Last edited:

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
söderberg skrev:
har mätt up med gps. siter ett metra kitt på orginall på xpressen som jag plugade ur.

Ok. En sak jag undrar bara... Var får du en gps från? Alla som har moped med en näst intill ouppnåelig toppfart, har mätt farten med gps. men jag har ingen aning om var man kan köpa, och jag har aldrig hört talas om någon som har en, förutom polisen. Upplys mig, var köpte du din?

EDIT: stavfel

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
KalleNorton skrev:
Ok. En sak jag undrar bara... Var får du en gps från? Alla som har moped med en näst intill ouppnåelig toppfart, har mätt farten med gps. men jag har ingen aning om var man kan köpa, och jag har aldrig hört talas om någon som har en, förutom polisen. Upplys mig, var köpte du din?

GPS-navigator har ju varannan familj nuförtiden

söderberg

Guest
KalleNorton skrev:

finns överalt.
tog pappas mobila som man kan flyta mellan tex bilen och båten.
var har du letat. Ikea ir?
gå in på mds tror jag har blandanat

varför tror du bara polisen har gps. du måste mena laser. gps går ju att köpa som tilbehörtill varje bil.

stavfel

Last edited:

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
söderberg skrev:
finns överalt.
tog pappas mobila som man kan flyta mellan tex bilen och båten.
var har du letat. Ikea ir?
gå in på mds tror jag har blandanat
Kollade på mds hemsida, och dom hade iaf inte... Sökte på gps och jag ficka bara upp en "Pioneer AVG-VDP1 FORDONSDYNAMIKPROCESSOR"
Skicka gärna en länk om du har en :)

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
KalleNorton skrev:
Köper man begangnade från polisen eller? Tekninkmagasinet har ju inte :gnissla
Erm, teknikmagasinet har ju? Finns väl inte en sate utan GPS nuförtiden?

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
sismo skrev:
Erm, teknikmagasinet har ju? Finns väl inte en sate utan GPS nuförtiden?
Skit oxå, jobbigt att vara efter :gnissla

EDIT:
söderberg skrev:
varför tror du bara polisen har gps. du måste mena laser. gps går ju att köpa som tilbehörtill varje bil.
Det är nog möjligt att det var en laser jag tänkte på. Fuck.

Last edited:

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
söderberg skrev:

Varenda jävel som sätter ut en annons på blocket med sina trimmade mopeder har ju mätt upp dom med gps. Men det kanske du verkligen har gjort, vem vet? :hihi

söderberg

Guest
SolitudE skrev:
Varenda jävel som sätter ut en annons på blocket med sina trimmade mopeder har ju mätt upp dom med gps. Men det kanske du verkligen har gjort, vem vet? :hihi

jag har det ialla fall:hihi är seriös!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Även om din moppe och en CH går lika fort, så är din moppe förmodligen väääldigt högvarvig, nervös o hetsig, medans CHn tuffar på stadigt lite mer lugnt... Mer som en hoj, alltså...

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
Jag har 70cc, 21mm förgasare, 70cc-avgasrör o lite smått o gott o den gör inte mer än 90km/h med 125:a mätare, mätt med en 05a CBR och en gammal NSR. Lite tveksamt kanske om din XPS gör 90 också med urpluggat avgasrör.. Iaf. lär det ta typ 15 sekunder innan du är uppe i 90.
Men du lär aldrig hänga på en CH Racing i acc iaf. Inte en chans.. :)

Hugo

Snipp Snapp och så va sagan slut..
Gick med
15 Mar 2005
Hoj
Såld, letar tyngre, pm om du har ngt trevligt...
och 15 sec ät ju jättelångt tid mp : S? Nepp skulle tro att ch går bättre iallefall mer vrid o dylikt...

söderberg

Guest
jag lovar. med dom sakerna jag har gör den 90. har drevadt för toppfart

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...