Chatt onåbar med Mozilla

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Får du några felmeddelanden? Gäller det med båda chatklienterna; pjIRC och CGI:IRC?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Vad händer? Kan ni försöka att förklara händelseförloppet när ni klickar på någon av länkarna?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
McB skrev:
Vad händer? Kan ni försöka att förklara händelseförloppet när ni klickar på någon av länkarna?

Får inte ens upp fönstret,tror det är mozilla som ser det som ett popup fönster och därmed inte öppnar det.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Borde man inte kunna konfigurera popup-stoppern i Mozilla att tillåta popups från vissa siter? Det är ju det som verkar vara problemet.

Men men, det går också bra att besöka http://irc.sporthoj.com/ direkt, eller med mIRC eller annat program ansluta sig till irc.sporthoj.com och joina kanalen #sporthoj.com.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Har via Firefox prövat SH-chatten med både pjIRC och CGI:IRC, funkar finfint... :)

Men... gjorde samma test/installation förra veckan på PCn på jobbet, och då fungerade inte SH-cahtten alls, varken via pjIRC och CGI:IRC .. :va

Ska nu bara komma på skillanden mellan hem och jobb-PC... :gnissla

Kör W2K både hemma och på jobb, samma SP och samma säkerhetsfixar...

En skillnad är att jag installerade hemma-burken för 1,2 år sedan, innan bråket mellan MS och SUN om Java, och burken på jobbet installerade jag 5 månader sedan, men med tanke på SP-nivå borde det inte spela någon roll. Eller?

En annan skillnad är att jag på jobbet installerade Sun Java innan jag installerade Firefox, medans jag här hemma lät Firefox sköta installerandet av SUN Java. (Hade inte installerat SUN Java innan jag la på Firefox)

Enda skillnaden jag kan komma på utan att labba mer...

Men, på jobbet, fungerar via IExplorer bara CGI:IRC, och inte pjIRc. Trodde det var en brandväggsgrej, men har kanske något med Javan att göra...

/B :confused:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag tror precis som McB att det är handhavandefel. Kommer det kanske upp en gul-brun smal ruta under adressfältet när du klickar på länken? Där kan du godkänna popuper från den sajten du är på.

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Hyabusa 480+...
Victor skrev:
Jag tror precis som McB att det är handhavandefel. Kommer det kanske upp en gul-brun smal ruta under adressfältet när du klickar på länken? Där kan du godkänna popuper från den sajten du är på.

Japp....och det funkar kanon...... :)

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
båda irq klienterna funkar prima för mig med både ie och firefox. har helt nyinstallerat system med win xp sp2, sun java.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Victor skrev:

oooups,efter läst ditt inlägg så provade jag för första gången att läsa vad som står i den lilla gul-brun smala rutan..

Nu funkar det..
:tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
P@trik skrev:
Får inte ens upp fönstret,tror det är mozilla som ser det som ett popup fönster och därmed inte öppnar det.

Samma här också. Ursäkta att jag inte förklarade mer, insåg inte att det kan vara mina inställningar som är knasiga

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...