checklista

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Ska i helgen och kolla på en Gsx 750r -98. Vad är det som jag speciellt ska kolla på en sådan hoj? Å vad ska jag kolla på överlag?
Har skökt men inte fått upp någon riktigt bra info....
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Zeshar skrev:
Ska i helgen och kolla på en Gsx 750r -98. Vad är det som jag speciellt ska kolla på en sådan hoj? Å vad ska jag kolla på överlag?
Har skökt men inte fått upp någon riktigt bra info....
Jag har precis köpt en gixxer 98, vad jag vet så kolla upp kamkedjesträckaren, den bör vara bytt till en manuell. Den som satt i från frabrik höll inte riktigt måttet. Annars kolla det vanlig. Mitt strå till stacken :)
 

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Kanske är en dum fråga, men hur kollar man vilken kamkedjesträckare som sitter på.. Får man lita blint på säljaren eller? Den jag ska titta på har säljare sagt att det sitter en halvautomatisk sträckare på, man kan sträcka själv plus att den sträcker sig, ä de bra?
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Zeshar skrev:
Kanske är en dum fråga, men hur kollar man vilken kamkedjesträckare som sitter på.. Får man lita blint på säljaren eller? Den jag ska titta på har säljare sagt att det sitter en halvautomatisk sträckare på, man kan sträcka själv plus att den sträcker sig, ä de bra?

Vet ej hur halvaut/man är . Vet bara att standrad inte höll måttet. Själv kunde jag kika mellan tank/ram o kolla vilken som satt där. Sitter ju på baksidan av motorn sas, men detta vet du kanske ju. Ser ju ut som en "vanlig" bult. Men det borde ju säljaren kunna upplysa o få med i ett ev köpekontrakt, eller.
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Automatisk har ett lock som sitter med två skruvar baktill på sträckaren, medans en man så sticker det ut till synes en vanlig bult som man kan skruva på.
Hur som helst så funkar en aut kanon om den är i bra skick. Kostar bara ca 700:- sen behöver du inte byta den på ett bra tag.

Edit: Bild. En sträckare till en -99 skillnaden är att -98 har ett litet lock längst bak.

Edit2: :) Vanligt fel är tps-sensorn. Prova att dra på från bottenregistret på ex 2an om den börjar bröla och sluta axxa så är det förmodligen jox med sensorn. Ingen jättegrej att fixa men som bekant så kostar allt pengar. Styrdämparen brukar kunna läcka.
Kamkedjesträckaren kan du prova genom att varv upp motorn rasslar det till när den sjunker i varv så finns det risk att den behöver bytas. "kan naturligtvis vara nåt annat också :) "
 

Bifogat

  • kam.jpg
    kam.jpg
    18.9 KB · Visningar: 39
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top