Chippa bilen

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Jag vet, det är inte här diskussionen ska tas, men jag tar mig friheten då jag tippar på att fler här har koll på läget.
Jag har en 9-5 2.0t -02 med 150 ponnysar under huven, varav 50 har rymt antar jag.
Jag har kollat lite priser här och där när det gäller chippning och Nordic och Maptun är för dyrt för lite programvara som andra företag erbjuder för halva priset, sen har de säkerligen bara snott den rakt av från någon maptun/nordic-chippad bil men det är inte mitt problem.

Någon som vet vart jag ska vända mig för att få den chippad? Har frågat på stcs också men testar här med. Gärna "känd" programvara men från billigare företag/person. Så om ni känner någon så pm'a eller skriv här, gärna erfarenheter mm.

http://www.itsfun.nu/trimchip/

Har ju prisgaranti, och du ser direkt på hemsidan att du får ut 215hp och 350nm för 5900:-

Så om du hittat det billigare nån annanstans så tror ja nog qvarnis sänker priset till detsamma.

Åfan, ser du direkt på hemsidan hur många hästar min moped har också?
För det vet man ju exakt bara sådär utan att bänka varje exemplar å så...

Sen skulle jag inte handla en pryl av den mannen oavsett om han bänkade min moped till 300hk heller

Har "samma" bil som du. Jag "steg 2-ade" min bil på BSR. PPC-chip och sportsystem. Fick ut c:a 60-80 kusar mer. Lätt värt pengarna!

Helt system eller från kat och bakåt?
Men man får inte glömma att sportagis ger tuffare ljud. Mycket viktigt att ta med i kalkylen. :fakta

System hela vägen. Fick välja mellan 2.5", 3" och 3.5". Man vill ju inte låta för mycket heller, så jag valde 2.5". :) Helst skulle man ju vilja ha en bil som var helt ljudlös.

Åfan, ser du direkt på hemsidan hur många hästar min moped har också?
För det vet man ju exakt bara sådär utan att bänka varje exemplar å så...

Sen skulle jag inte handla en pryl av den mannen oavsett om han bänkade min moped till 300hk heller

:fakta

varför sport system? det dubblar kostnaden mot steg 1 och ger 5 vilda ponnys extra typ.

Nu snackar du i nattmössan.

Last edited:
Har "chippat" flera bilar hos BSR och det har alltid fungerat bra :tummenupp

Har förresten ett BSR-chip till Volkswagen Passat 1.8T 98-00 (01 kom väl den nya motorn som de chippar med mjukvara om jag inte minns fel) till salu. Går från 150 till 220 Hk. Den som är intresserad PM:ar.

Chippa hos It´s fun är uteslutet. Jag skiter i om han har rent mjöl i påsen eller ej, det har inte jag heller när allt kommer omkring antar jag men jag gillar varken honom eller "hans" firma.
BSR är också uteslutet, för dyrt för att bara koppla in en sladd och åka därifrån efter 5 minuter. Sen skiter jag i om de har suttit och programmerat etc, samma programvara finns någon annanstans om man bara hittar rätt personer.
Ett pm skickat till Nursey inom kort!

Steg 2 är förresten inte intressant, det är en bil som ska ta tjejen till och från jobbet med bra komfort och hög säkerhet men 150hk är på tok för klent just nu känns det som. Och 50st har väl inte rymt kanske, men det känns som det om man jämför med andra 150hk-bilar... Bilen är i jävligt fint skick och nyservad etc, det enda som oroar mig är kopplingen men den är bytt på en fikarast så det får jag ta då.

Chippa hos It´s fun är uteslutet. Jag skiter i om han har rent mjöl i påsen eller ej, det har inte jag heller när allt kommer omkring antar jag men jag gillar varken honom eller "hans" firma.
BSR är också uteslutet, för dyrt för att bara koppla in en sladd och åka därifrån efter 5 minuter. Sen skiter jag i om de har suttit och programmerat etc, samma programvara finns någon annanstans om man bara hittar rätt personer.
Ett pm skickat till Nursey inom kort!

Steg 2 är förresten inte intressant, det är en bil som ska ta tjejen till och från jobbet med bra komfort och hög säkerhet men 150hk är på tok för klent just nu känns det som. Och 50st har väl inte rymt kanske, men det känns som det om man jämför med andra 150hk-bilar... Bilen är i jävligt fint skick och nyservad etc, det enda som oroar mig är kopplingen men den är bytt på en fikarast så det får jag ta då.

Turbocenter då? De är ivf jävligt seriösa.

Turbocenter ska jag kolla upp, likaså TMracing och sen har jag hittat nån annan firma i E-tuna med liknande namn som jag har mailat.
Nordic är inte heller något alternativ, de känns för oseriölsa och dyra och jag har hört för mycket negativt om dem, även om de säkerligen är bättre än hemmapularna.

Men jag har även fått erbjudande om en schysst chippning för 2500:- och sen Maptuns program för betydligt billigare pris än Maptun själva. Mycket att välja på just nu men förhoppningsvis lyckas man hitta rätt i djungeln...

Sveriges svenskaste tråd?
En kille med en 9-5 kombi vill chippa bilen för att han tror att den tappat kraft när den i själva verket faktsikt gått lika illa hela tiden. Han frågar likasinnade och får därmed sin spegelbild bekräftad - de svaren han vill ha.
Han går och chipar bilen i tron om att han inte måste mappa den och kör till jobbet för att berätta det direkt för de andra att hans ruttna ScaniaSaab är tamefan det bästa i stan just nu. Kollegorna vill fräsa åt honom för deras räntebetalning på huset inte tillåter att chipa sin egen mögiga Saab men tycker att han är ball för att man inte i Sverige ska klanka ner på andra trots att man hatar dem.

Sälj Saaben eller kör den direkt till skroten nu inatt och bara ställ den med nycklarna utanför. Sen köper du en riktig bil från början och håller inte på med chipning o grejjer.

Undrar hur lång tid det tar innan Sverigemaffian kommer? :D

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...