Teppas
Gudomlig sporthojare
I dessa diskussioner känns det skönt att man kör "naket" och har en "Rullator försäkring" på 4.800 helår/helförsäkring...
I dessa diskussioner känns det skönt att man kör "naket" och har en "Rullator försäkring" på 4.800 helår/helförsäkring...
Nu kör jag ju inte sporthoj men kan ändå tycka att det förr eller senare borde sättas regler kring denna prissättning.
Eftersom att det är lag på att ha hojen försäkrad så borde iaf summan för vad trafikförsäkringen kostar vara reglerad i lag.
En sådan tokhöjning kan ju bara förklaras med att de inte vill försäkra sporthojar. Skulle de ens bry sig om sporthojskollektivet för en gångs skull gör en gemensam sak och byter bolag...?
De skulle jubla om alla försäkrar sin mc någon annanstans.
Det är därför ni som blir drabbade ska ta och flytta samtliga era affärer med dem till ett annat bolag. Bilar, hus, fonder.. vad det nu kan vara.
Fy fan vad dyrt det blivit hos Trygg-Hansa!!! Har alltid haft hojen försäkrad där pga priserna. Jag har 8 försäkringar hos dem och 20% samlingsrabatt. Kollade på lite olika gixxers helförsäkrad/helår:
Gsxr 1000 -02 11656 kr
Gsxr 1000 -03 15813 kr
Gsxr 1000 -04 20211 kr
Gsxr 1000 -05 21200 kr
Får nog kolla runt hos andra nu...
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen