Jag är mest fascinerad över att ni orkar fortsätta sådana här diskussioner, med tanke på att ni måste gjort det några gånger då de flesta av er inte direkt är nya medlemmar här och det är även denna gång hälften av medlemmarna här som istället fått sänkning på sin......när ska ni lära er priserna skiljer pga extremt många faktorer....
Helmuts jämförelse mot en annan "likadan" hoj tycker jag är bra också, du måste ju kört hoj så länge så du var med för några år sedan när de talades mycket om den mest olycksdrabbade mc-föraren...en 30 årig man med sporthoj som
han ägt mindre än ett år. Kan ju förklara lite varför det skiljer mot den du har.
Är det sedan verkligen chockerande att priserna på motarder sticker iväg som sporthojar, har ni kollat vikt/effektförhållandet på er motard...ni som kör motard bör bara le och va tysta så länge det fortfarande finns bolag som inte fattat kopplingen ännu.
Och nej, alla våra försäkringar vi behöver kommer inte vara billigast hos ett och samma bolg jämt...brukar ni kasta alla varorna och skälla ut kassören på ICA för dom bara har estrellas jordnötter för 28 kr och du kan köpa eldorados nötter för 15 kr på hemköp, så då ska du handla allt där istället....eller när ni svänger in och ska ta en korv på statoil och passar på att tanka hojen, kastar ni korven och skriker om att tanka på Jet istället...surt när ni märker att Jet inte hade någon korv
Ni måste stöta på väldigt jobbiga situationer jämt och ständigt
Jag hoppas såklart också att jag inte får någon höjning av trygghansa om en månad, men skulle jag få det så kollar jag väl runt vart jag får bästa villkor och pris på hojen, lönar sig inte att ha det samlat jämt...men att börja gnälla här kommer ju ta betydligt mer energi och tid än att bara byta försäkring i alla fall.