jp.pettson
Är man trött så är man...
- Gick med
- 27 Mar 2012
- Hoj
- CBR 600RR -03. Mina ex, R6 -02, Gsxr 750 -02, Gsxr 600 -04, R1 -00
jp.pettson
Sorry orkade inte läsa... men förstod kontentan.
Tycker personligen att såna här trådar är kanon... de med avställningsbar försäkring slipper få en chock när räkningen kommer. För det är tyvärr så att man inte blir förvarnad om att det är dubbelt så dyrt när man ställer på hojen. Så nu kan man återigen dubbelkolla och sen byta försäkring om man är en av de drabbade.
Sorry Bass, blev lite långt, håller med, men jag har avställningsbar försäkring, haft i 10 år och aldrig blivit chockad...får ju förnyelse av bolaget varje år en månad innan den går ut, och råkar hojen va avställd då har jag bara ringt och kollat vad skillnaden blir när jag ställer på den, har de höjt en massa bara byter man...ser inte vad det konstiga är, dom vill väl tjäna pengar precis som alla andra, försäkringsbolag är ju ingen välgörenhetsorganisation....LF dalarna (ett av typ 20 LF bolag) tjänade drygt 200 miljoner innan skatt förra året, gensidige tjänade drygt 2,5 miljarder året innan det.....och det är knappast på våra 2-300 000 motorcyklar som finns regga i sverige dom tjänar in det, visserligen går väl mycket till reserver för framtiden, men jag är fan glad att det finns någon som vill försäkra oss över huvud taget
Helmut, och efter 10 år med mc-kort så har du fortfarande inte förstått dig på mc-försäkringar....