men har jag förståt saken rätt är det ni med S1000RR som får en Highsider eller?
Nix, min 600 kostar dubbelt så mycket nu nästa premieperiod hos Trygg Hansa (39.000
men har jag förståt saken rätt är det ni med S1000RR som får en Highsider eller?
Nix, min 600 kostar dubbelt så mycket nu nästa premieperiod hos Trygg Hansa (39.000
För två veckor sedan så fick jag ett pris på en R6 2010 helförsäkrad 1100:-/ månad, igår så fick jag ett pris på en R6 2009 3500:-/ månad halvförsäkrad.
Båda maskinenra Svensksålda mm..
Trygg-Hansa kan dra åt He*****!!!!
Fråga kring försäkringspremie, tänkte kolla en R1-07 på Bilsport-mc, men den finns inte i modellistan. Man kan heller inte söka på reg nr. Kan man inte försäkra en R1 hos dem?
Tycker att flera ska skriva till th. På Facebook så att "allmänheten" och inte bara sh. Får lite mera insyn i hur dom behandlar sina kunder.
Kollade min Aprilia Tuono v4:a 2011 bara för kul...
Jag: 43 år, bor i skogen, KK i 11 år, aldrig använt försäkring.
Priset är / år
Trafik:
T-H: 14.958.-
Svedea: 2.016.-
Halv:
T-H: 16.524.-
Svedea: 2.387.-
Hel:
T-H: 26.639.-
Svedea: 4.400.-
Ni beter er som att det är första gången detta händer. Prissättningen går upp, ibland i vågor, så här har Trygg Hansa (m.fl) gjort åtminstone 2-3 gånger tidigare de senaste tio åren, och de är inte ensamma. Vi som drabbats får hoppas att det fortfarande finns vettiga alternativ till TH bara.
Jag snacka med en snubbe förra året och han sa att om man kör på avställningsbar försäkring är det bara att ställa av och på heltiden. Alltså om man nu inte kör varje dag så lönnar det ändå ut sig. Eller hur funkar det ? I värsta fall får jag ju koppla min mobil till styret och ha mina fordon appen redo om man blir stoppad.
Det gick att göra så förr, men för några år sen infördes en påställningsavgift på 50:- så du tjänar inget på att göra så i dagsläget.
Det gick att göra så förr, men för några år sen infördes en påställningsavgift på 50:- så du tjänar inget på att göra så i dagsläget.
Vilka stollar.
Jag sa upp de försäkringar jag hade hos Dryg-Hansa idag.
Jag har varit kund där oavbrutet i minst 15 år och haft samma hojar alla dessa år. Har aldrig varit med om nån höjning.
Har du bott i "liten håla" under alla dessa 15 år? Jag har haft trygg hansa i omgångar, och detta är inte första gången de gör så här, eller andra bolag heller som sagt.
Påställningsavgiften slopas!
2014-01-15
Transportstyrelsen föreslår i en remiss att påställningsavgiften ska slopas. Anledningen är att administrationen kostar betydligt mindre än vad myndigheten får in i intäkter. Även om det bara handlar om 50 kronor är det en positiv nyhet för de MC-ägare som ställer av sin motorcykel delar av året. Om och när förslaget träder i kraft framgår inte av förslaget.
Under 2012 fick Transportstyrelsen in 50,9 miljoner kronor i påställningsavgifter medan kostnaderna för av- och påställningar endast uppgick till 16,2 miljoner kronor. Avgifterna infördes 2007 och det är uppenbart att administrationen effektiviserats och därmed blivit billigare under åren.
Läs mer: SMC
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |