JojjeL
Söt som socker.
Hejhej. Äntligen fått hem kolv å grejor till Aprilian som jag monterat utan problem. Men det är nått skumt med förgaseriet på den. Innan fick den inte tillräckligt med bensin för att gå, så jag plockade ut hela förgasaren, plockade av alla smådelar, tvätta och trycklufts-blåsa dem för att få bort skräp. Verkar som det hjälpte för har kört en bra bit nu utan att den dött..
Problemet är bara att jag måste ha choken inne. Stänger jag av choken så går den skitbra på över 4000 varv, men därunder tappar den orken totalt. Dock räcker det med att man har chokspaken 1 cm pådragen, så går den bra på låga varvtal. Om jag sitter på den och försöker gasa från 0, så dör den helt. Går dock hyffsat bra på tomgång.
Men jag har kollat bensinslang, gjort rent exakt hela förgasaren, men ändå är det så här..
Varför???????
Tack!!!
Problemet är bara att jag måste ha choken inne. Stänger jag av choken så går den skitbra på över 4000 varv, men därunder tappar den orken totalt. Dock räcker det med att man har chokspaken 1 cm pådragen, så går den bra på låga varvtal. Om jag sitter på den och försöker gasa från 0, så dör den helt. Går dock hyffsat bra på tomgång.
Men jag har kollat bensinslang, gjort rent exakt hela förgasaren, men ändå är det så här..
Varför???????
Tack!!!
Last edited: