Chokeproblem DT 125 R

Danson

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
snart DT 125 R?
Måste hålla ut choken när jag använder den.
Någon som vet vad som är fel eller varit med om det?
I instruktionsboken som iof. är till en nyare hoj står det åtminstone att den hålls ute tills man trycker in den igen. (borde ju vara samma på min)
Den klickar till när man drar ut den men fastnar ej.

Hur fixa?

Solid snake

Guest
Choke har man bara för att starta om den är svårtstartad, man kör inte med den.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Choke har man bara för att starta om den är svårtstartad, man kör inte med den.
de e ju trim att köra med choken i ju.. går ju snabbare då ju ju... det vet ju alla ju. :näsblod

Solid snake

Guest
philsson skrev:
de e ju trim att köra med choken i ju.. går ju snabbare då ju ju... det vet ju alla ju. :näsblod

Ju ju? Du menar inte jojo?

Ja du kan ju köra med din choke hur mycket du vill, hoppas skiten skär för dig då, det lär den göra.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Ju ju? Du menar inte jojo?

Ja du kan ju köra med din choke hur mycket du vill, hoppas skiten skär för dig då, det lär den göra.
nej det gör den inte.. det är hyberkylning och fett med trimm va.. ju ju.. hörde de av en kompis till en kompis här i stan som kan en hel del va.. värsta grym på motorer.. hans moppe går i 200+ va.. :hihi

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
philsson skrev:

Min går inte snabbare med choken- den varvar inte ur ordentligt när man har den på :mad:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
!ante skrev:
Min går inte snabbare med choken- den varvar inte ur ordentligt när man har den på :mad:
du måste få ni rätt känsla för de liksom.. när du paserat ett visst varv där och motor inte vill ge mer så i med den bara så flyger det till ska du se.. värsta turbo grejen.. :yoparty

Solid snake

Guest
Danson skrev:
Nähä, skojar du? klart man inte har den när man kör. Så du vet alltså inte?

Fattar trögt eller? Du ska BARA ha den till att starta med, du ska fan inte stå och fjönta runt med andra saker när du har den ute, kan vara därför den inte går att ha i öppet läge.

Men om du hade kunnat tänka lite själv så hade du kanske fattat det. :fatta!

Danson

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
snart DT 125 R?
Solid snake skrev:
Fattar trögt eller? Du ska BARA ha den till att starta med, du ska fan inte stå och fjönta runt med andra saker när du har den ute, kan vara därför den inte går att ha i öppet läge.

Men om du hade kunnat tänka lite själv så hade du kanske fattat det. :fatta!

Frågan är ju vem som fattar TRÖGT!? :kocko
Fortfarande kör jag inte runt med den går inte ens eftersom den inte fastnar! :huvet
Prova tänk efter lite själv om eller när du svarar annars kan jag vara utan dina grymt seriösa svar. :tomten

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Danson skrev:
Nähä, skojar du? klart man inte har den när man kör. Så du vet alltså inte?

Klart man har chocken i om det ligger någon tråkig 4-taktare bakom så det luktar extra gott åt dom :tungan

Solid snake

Guest
Danson skrev:
Fortfarande kör jag inte runt med den går inte ens eftersom den inte fastnar! :huvet
Prova tänk efter lite själv om eller när du svarar annars kan jag vara utan dina grymt seriösa svar. :tomten

Men OM den hade fastnat så hade du kört runt med den? :kocko

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Danson skrev:

Hur ser chok "konstruktionen" ut, Det är inte så att du ska dra ut den sen vrida den lite åt något håll för att den ska stanna ute?

Danson

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
snart DT 125 R?
Padde skrev:
Hur ser chok "konstruktionen" ut, Det är inte så att du ska dra ut den sen vrida den lite åt något håll för att den ska stanna ute?

Har som testat det men verkar inte hjälpa.
Det är en typ av choke som man "drar" ut.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...