chopper bygge- skol prosekt

Lyfalix

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
DT50MX
chopper bygge- skol projekt

hej, har funderat en del runt min skolgång dom närmaste åren. jag pluggar industri- svets och plåt, och mina stora fritids intresen är motorer och MC...

så jag satt och fundera på att bygga en mc som prosekt(ursäkta stavningen) arbete, eller böra åtminstonde.

men så kommer jag till frågan, har någon någon fin liten skiss på en chopper med mått eller vart skulle man kuna fåtag i en sådan? tänkte bygga en hart tail(tror der bli lättare) och så simpel så möjligt. kränger på va motor jag hittar till rätt pris. och vad är det som krävs för att bygga en MC, borde jag dumpa hela iden eller har någon en bättre ide?

alla ider är välkomna och är det någon som vet något annat om ämnet så skriv det med :tummenupp och hur är det med lagar runt ett sådant här bugge föresten?

Last edited:

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
jag tycker det är en mycket god ide :tummenupp skall du gjöra ramen skjälv? om inte kanskje du kan hitta en gammal harley på skroten?

tror inte du behöver en skiss, det är en chopper, personalize!

poZ

Lev livet innan livet lever dig...
Gick med
19 May 2005
Hoj
CBR 600fs fighter
Lyfalix skrev:
hej, har funderat en del runt min skolgång dom närmaste åren. jag pluggar industri- svets och plåt, och mina stora fritids intresen är motorer och MC...

så jag satt och fundera på att bygga en mc som prosekt(ursäkta stavningen) arbete, eller böra åtminstonde.

men så kommer jag till frågan, har någon någon fin liten skiss på en chopper med mått eller vart skulle man kuna fåtag i en sådan? tänkte bygga en hart tail(tror der bli lättare) och så simpel så möjligt. kränger på va motor jag hittar till rätt pris. och vad är det som krävs för att bygga en MC, borde jag dumpa hela iden eller har någon en bättre ide?