Christer Pettersson.....

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
är död, mördade han Palme eller inte?????
får vi veta???
Expressen

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Vad?!
Har han snubblat i sina egna spritångor och brutit skallbenet och dött? :confused: :gnissla
Fast det där att han strax inna ska ha sagt att han vill träffa Mårten Palme och "berätta något mycket viktigt", det känns som att det är ett påhitt endast för att lyfta storyn... :va

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
TinaTjejen skrev:
Vad?!
Har han snubblat i sina egna spritångor och brutit skallbenet och dött? :confused: :gnissla
Fast det där att han strax inna ska ha sagt att han vill träffa Mårten Palme och "berätta något mycket viktigt", det känns som att det är ett påhitt endast för att lyfta storyn... :va

Tror knappast att både Mårten Palme och Joakim Palme skulle hitta på att Christer ville träffa dem bara för att lyfta en story åt aftonblaskan/expressen.
Tragiskt att han dog, då han förmodligen tar med sig sanningen ner i graven.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Maxxi skrev:
Tror knappast att både Mårten Palme och Joakim Palme skulle hitta på att Christer ville träffa dem bara för att lyfta en story åt aftonblaskan/expressen.
Jag trodde det var artikelförfattaren som lyfte, inte Palme-folket, i och för sig.

Ja, nu är väl chansen än mindre att vi någonsin får veta sanningen. Men vad det har verkat som så vet han den väl knappt själv heller?

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Vi fick inte veta sanningen medan han levde, och hade han sagt "sanningen" innan han dog hade vi inte heller vetat om det var sant. :gnissla

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Maxxi skrev:

Är det någon mer än jag som kallt räknar med att konspirationsteorierna kommer hagla i pressen framöver?

-Blev han mördad? visste han för mycket? Vad har regeringen att dölja? var han mördaren? visste han vem som ar den Verklige mördaren? var han medlem av sporthoj.com? Var Krister Pettersson och Ghostrider samma person?

och så vidare...

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Pebl skrev:
Är det någon mer än jag som kallt räknar med att konspirationsteorierna kommer hagla i pressen framöver?

-Blev han mördad? visste han för mycket? Vad har regeringen att dölja? var han mördaren? visste han vem som ar den Verklige mördaren? var han medlem av sporthoj.com? Var Krister Pettersson och Ghostrider samma person?

och så vidare...

Vad gör du dig rolig om då? Svarade bara på hennes inlägg om att det knappast är aftonbladet som hittat på något som Mårten Palme själv har berättat.
Men visst tycker du att man ska förlöljiga en person som precis har avlidit så är det ju din sjuka humor.

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Jag kommer bara att tänka på ett repotage som dom gjorde om honom när han hade släppts första vändan, det va när han hade varit på bolaget och handlat en liten fin ranson och förmodligen hunnit inmundiga en oxå...

Så frågar reportern Christer
- Vad går du på igenligen? frågar reportern
Och Christer tittar upp med slitna ögon och en andedräkt som kan döda, så säger han med värsta pundar rösten...
- Jag *hick*, jag går på Juice!

JAg höll på att dö av garv när jag såg det.

V.I.F.

//TwinSucker

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
När christers pengar sinade så kom han alltid med ny "information" så att han kunde håva in pengar från tidningar och tv.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
tror inte han hade nåt med palmemordet att göra.. han såg nog bara sin chans till lite beröm och lite cash (nåt som inte är alltför vanligt för folk i hans situation) och tog den...

moraliskt tveksamt sure, men whatta fuck, vad hade han att förlora...

vif..

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
sven666 skrev:
tror inte han hade nåt med palmemordet att göra.. han såg nog bara sin chans till lite beröm och lite cash (nåt som inte är alltför vanligt för folk i hans situation) och tog den...

moraliskt tveksamt sure, men whatta fuck, vad hade han att förlora...

vif..

Beröm??? :va Att bli hatad av hela svenska folket?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Maxxi skrev:
Beröm??? :va Att bli hatad av hela svenska folket?

Tror inte svenska folket hatar honom.. Och om det nu var så, tror jag inte han brydde sig ett skit om det heller.
Som sagt, vi kommer aldrig få veta sanningen. Hans erkännanden är inget värda, såvida han inte efterlämnat något brev eller dylikt som talar om vart han fick vapnet ifrån och vart han gjorde av med det, om det nu var han som sagt. Men att det skulle finnas något sådant brev, ter sig ganska osannolikt, eftersom han knappast planerade att trilla av pinn idag.
Ledsamt och tragiskt liv till ända.

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
apbot skrev:
var han hatad av hela svenska folket ? Det var iallafall en nyhet för mig

Å inte fan var han älskad iallafall då många anser att det var han som sköt Palme.

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Maxxi skrev:
Vad gör du dig rolig om då? Svarade bara på hennes inlägg om att det knappast är aftonbladet som hittat på något som Mårten Palme själv har berättat.
Men visst tycker du att man ska förlöljiga en person som precis har avlidit så är det ju din sjuka humor.

Jag gör mig rolig om journalister och kvällspressen, som du skrev tar Petterson med sig sanningen i graven, vilket jag tror kommer ligga som grogrund för diverse oseriösa journalisters spekulationer, de exempel jag totade ihop var att betrakta som ironiska typexempel som pressen skulle kunna vränga ihop, särskilt ironiskt var de två sista exemplen(om det inte framgick)
(De övriga exemplen på ev. spekulationer ser jag som högst sannolika)
Tråkigt att du missuppfattade det hela som en drift över en nyss avliden människa, det var inte min mening, så sjuk är inte min humor.

Last edited:

sandstream

Guest
Tror precis som nån skrev innan att han kom med nya historier när det fanns en chans att håva in pengar. TV3 var ju aldrig sena att öppna plånboken.

Sannolikheten för VIF och RIP är nog rätt liten, han har säkert redan börjat skyffla kol :rolleyes:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
sandstream skrev:
Tror precis som nån skrev innan att han kom med nya historier när det fanns en chans att håva in pengar. TV3 var ju aldrig sena att öppna plånboken.
För att inte tala om utviket han gjorde i fibban, eller vilken tidning det nu var :gråta :4skrika :zpy :skrämd :brinnerup

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
sandstream skrev:
Sannolikheten för VIF och RIP är nog rätt liten, han har säkert redan börjat skyffla kol :rolleyes:

Jepp, om inte annat för det dråp med bajonett som tillhygge som han faktiskt begick. Eller när han slog sin sambo sönder och samman.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
benrangel skrev:
Jepp, om inte annat för det dråp med bajonett som tillhygge som han faktiskt begick. Eller när han slog sin sambo sönder och samman.

Har du gått och blivit religös nu också? :hihi :confused:
Trodde det räckte med att han sonat sina brott, inte ska han behöva sitta i helvetet också...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024