Cineaster behöver hjälp med att identifiera en gammal film

Diversion

Guest
Jag såg denna film på tv i slutet av sjuttio eller början av åttiotalet. I en scen åker huvudpersonerna(man och kvinna) i en öppen bil och med sig har de två vänner. Jag vet inte vart det är men får intrycket att det kan vara medelhavet, Monte Carlo kanske. De åker nedför en bergsväg möjligtvis nära kusten. Paret bråkar och kvinnan är full. Hon gör så att mannen tappar kontrollen över bilen men han lyckas iaf stanna.

Hon säger något i stil med: - Du var rädd eller hur? Du ville leva!

Han skriker uppskakad: - Ja ville inte du det!?

Jag har ingen aning om skådisarna. Det skulle kunna vara Hepburn eller Taylor och Richard Burton men jag vet inte. Jag fick intrycket då jag såg filmen att den inte var ny. Den kan alltså vara från 60-talet.

Någon som vet?

Excalibur

Hata höst o vinter
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR600FSport-01
Diversion skrev:
Jag såg denna film på tv i slutet av sjuttio eller början av åttiotalet. I en scen åker huvudpersonerna(man och kvinna) i en öppen bil och med sig har de två vänner. Jag vet inte vart det är men får intrycket att det kan vara medelhavet, Monte Carlo kanske. De åker nedför en bergsväg möjligtvis nära kusten. Paret bråkar och kvinnan är full. Hon gör så att mannen tappar kontrollen över bilen men han lyckas iaf stanna.

Hon säger något i stil med: - Du var rädd eller hur? Du ville leva!

Han skriker uppskakad: - Ja ville inte du det!?

Jag har ingen aning om skådisarna. Det skulle kunna vara Hepburn eller Taylor och Richard Burton men jag vet inte. Jag fick intrycket då jag såg filmen att den inte var ny. Den kan alltså vara från 60-talet.

Någon som vet?

Ja det undrar jag oxå... Vilken var det nu igen?

Sen undrar jag vilken låt det var jag hörde på radion 1985... Har för mig det var P3.
Den gick ungefär såhär:

Hmmm Hm Hmmmm hmmmmmmm hmmm hmm hmm hmmmmm ...... hmhmhm hmmmmmm ............... ................. hm

Någon som minns? Det var nog refrängen jag kommer ihåg skulle jag tro... :D

:rolleyes:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Re: Re: Cineaster behöver hjälp med att identifiera en gammal film

Excalibur skrev:
Har för mig det var P3.
Den gick ungefär såhär:

Hmmm Hm Hmmmm hmmmmmmm hmmm hmm hmm hmmmmm ...... hmhmhm hmmmmmm ............... ................. hm

Någon som minns? Det var nog refrängen jag kommer ihåg skulle jag tro... :D

Crash Test Dummies, givet... :rolleyes: :D

Diversion

Guest
Det var Joan Jett

Finns det ingen gamling som får flashbacks av dom gamla 60-70 talsfilmerna som svt öste över oss innan man fick fler än två kanaler att välja bland.

Scenen ovan var det enda jag minns samt att hela filmen gick ut på att de bråkade och slogs dygnet runt. Det var liksom temat.

Diversion

Guest
Jag ska kolla men tror inte det. Har för mig att VW var som en teater nästan den utspelades på nästan ett och samma ställe, i deras hus om jag minns rätt med med långa dialoger.

Den här var helt klart en "spelfilm" och jag minns att den var i färg.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Diversion skrev:
Scenen ovan var det enda jag minns samt att hela filmen gick ut på att de bråkade och slogs dygnet runt. Det var liksom temat.

Jaha, det var ett verklighetsbaserat relationsdrama mellan man och kvinna? :rolleyes:

Diversion

Guest
McB din film låter som en trolig kandidat, nu måste man bara få tag i eländet...

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum