Civilpolisbilar regplåtshållare med reklam?

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Upptäckte härom veckan att en civil polisbil hade en en reklamhållare till sin regplåt, "ana trollhättan",

idag så såg jag en som såg misstänkt ut med reklamskylt(ana trollhättan) och körde regnr i bilregistret och såg att det var en polisbil

får polisbilar ha företags reklam på sina bilar? :va

trodde att dom inte fick det så jag har alltid avfört civilbilar som har haft reklam på regplåtarna, nu åker man ju aldrig säker i fortsättningen :mad: :(

Runken skrev:
varför skulle polisen inte få ha det?
Polisen är väl än så länge inte så privatiserade så att dom åker omkring i macdonalds bilar :tungan

jag har aldrig sett en ambulans som gör reklam för något privat bolag, inte brandkåren heller.

jag tycker det känns jävligt omoralist att åka omkring med myndighetsbilar och favorisera vissa privata bolag, låter bara helt fel,
det var därför jag undrade om dom fick ha det överhuvudtaget

okej...

ja kikar alltid efter reklam på skumma bilar, va jag hört så har dom bara reklam från just trollhättan om dom nu har reklam, alltså inte mindre firmor runt om i sverige utan bara just trollhättan där dom "köper" bilarna.. rätta mig om jag har fel någon? alla tips man kan få för att upptäcka dom j*klarna i tid innan man kör om dom är ju kanon:) trevlig helg o hoppas ni får många +grader runt om i landet :fyllisar

:angel

SMS:a regnummer till 71456 så kommer svaret på någon minut

Typ alla Saab-snutbilar i sverige levereras av Saab Specaialbilar (eller liknande) i Trollhättan som väl levererar via Ana i Trollhättan.
En ledtråd för folk som ägnar sig åt snutbilsspotting istället för trainspotting ?

Håll även utkik efter elurtaget för laddström bredvid främre nummerplåt, är 20mm i diameter och Jättelätt att se i backspegeln.
:-)

knäskrap skrev:
Kan privatpersoner kolla upp reg. num?
...på nätet eller? :va

Innan man kör om en suspekt bil: Sms till 71456 med reg nr utan mellanslag. Kommer ett svar på stubinen... :tummenupp
Klart man inte messar sig genom sverige, men bra när man är nervig när nån ligger bakom i en 9-5 och vägrar köra om.
Tjänsten är gratis, åtminstånde enligt teknikens värld!

juha01 skrev:
Innan man kör om en suspekt bil: Sms till 71456 med reg nr utan mellanslag. Kommer ett svar på stubinen... :tummenupp
Klart man inte messar sig genom sverige, men bra när man är nervig när nån ligger bakom i en 9-5 och vägrar köra om.
Tjänsten är gratis, åtminstånde enligt teknikens värld!

Menar du man ska sms´a medans man kör då eller? :rolleyes: lite drygt att behöva stanna o sms´a bilnummer såfort man blir misstänksam :näsblod

Mattiaz skrev:
Menar du man ska sms´a medans man kör då eller? :rolleyes: lite drygt att behöva stanna o sms´a bilnummer såfort man blir misstänksam :näsblod

Ett regnr till ett sånt telefonnr skriver man utan att ens titta på telefonen... :rolleyes: Du kanske menar när man kör hoj?! Ja, det vill jag faktiskt inte ens prova :jisses !!!!

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back