Classic racing på Sviestad

carpelux

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Jag såg just att denna helg körs Classic Racing på Sviestad.
Jag blir lite sugen på att åka dit, men hittar ingen information om arrangemanget på nätet, förutom anmälningshandlingar.

Är det någon som vet vad det kostar i inträde och om det finns vettiga övernattningsmöjligheter i närheten (det går även med tältplats)?

carpelux skrev:
2350617 Jag såg just att denna helg körs Classic Racing på Sviestad.
Jag blir lite sugen på att åka dit, men hittar ingen information om arrangemanget på nätet, förutom anmälningshandlingar.

Är det någon som vet vad det kostar i inträde och om det finns vettiga övernattningsmöjligheter i närheten (det går även med tältplats)?

Tar du med en piasavakvast och en säck absol så kommer du garanterat in gratis. ;)

carpelux skrev:

De tog 80kr per dag vid sm. Borde ligga nånstans där nu med.

carpelux skrev:

ANgående övertanningen finns flera alternativ. SIkta på vandrarhemmen eller glyttinge camping. Här är en lista på övernattning för Linköping.. http://www.linkoping.se/InformationOm/turism_konferens/overnattning.htm

SKa du va i stan är nog Glyttinga camping ett val..

eller nåt av

Linköpings vandrarhem och hotell
Mjellerumsgårdens vandrarhem

skulle själv sikta in mig på vandrarahemmen..

Last edited:
Babar skrev:
2350786 De tog 80kr per dag vid sm. Borde ligga nånstans där nu med.

Fast den här gången är det ju aktiviteter på hela området. Kommer inte bara att köras RR utan även cross, trial och speedway tror jag. Kan kanske bli dyrare när det är så många evenamang samtidigt?

Det visar i alla fall vart nivån ligger, dvs överkomliga priser. Det är inget kul att köra 30 mil och sedan behöva betala typ 500:- för en dag.

Sedan är bara frågan om det finns tältplats eller någon annan typ av boende i närheten.
Jag ringde turistbyrån men de hade ingen aning om något runt detta arrangemang, och som sagt är informationen till publik obefintligt på nätet, något jag tycker är konstigt. Fast de kanske ser detta mer som ett arrangemang för de aktiva?

carpelux skrev:

KOllade lokaltidningens annonser. Inte ens där fanns inträden angivna. Bara tider och refernser till LSM hemsida.. http://www.corren.se/hitta-ratt/sok/correns/

carpelux skrev:
2350798 Det visar i alla fall vart nivån ligger, dvs överkomliga priser. Det är inget kul att köra 30 mil och sedan behöva betala typ 500:- för en dag.

Sedan är bara frågan om det finns tältplats eller någon annan typ av boende i närheten.
Jag ringde turistbyrån men de hade ingen aning om något runt detta arrangemang, och som sagt är informationen till publik obefintligt på nätet, något jag tycker är konstigt. Fast de kanske ser detta mer som ett arrangemang för de aktiva?

DU kommer tydligen med hoj. Inte kris åka nån km för boendet. Testa glkyttinge camping. Det ligger på andra sidan stan från sviestad sett. Men direkt vid ryd när du kommer fårn E4. Kolla eniro så får du karta. Vandrarhemmen jag tippade om finns inom city de med. Tror inte sviestad i sig lockar eller är möjligt för där är redan överfullt av alla deltagare.

Last edited:
Tack för infon. Jag får suga på karamellen lite, och kolla av väderrapporten för Lördag/söndag.

Babar skrev:
2350801 DU kommer tydligen med hoj. Inte kris åka nån km för boendet. Testa glkyttinge camping. Det ligger på andra sidan stan från sviestad sett. Men direkt vid ryd när du kommer fårn E4. Kolla eniro så får du karta. Vandrarhemmen jag tippade om finns inom city de med. Tror inte sviestad i sig lockar eller är möjligt för där är redan överfullt av alla deltagare.

Depåbitchen skrev:
2350792 Fast den här gången är det ju aktiviteter på hela området. Kommer inte bara att köras RR utan även cross, trial och speedway tror jag. Kan kanske bli dyrare när det är så många evenamang samtidigt?

Kanske därför de inte anger pris för inträde nånstans. Inte ens i annonserna i lokaltidningen.:rolleyes:

Ett par år sedan jag var där, har för mig det kostade 120 när man kom med hoj.

Jag tror jag ska försöka ta mig dit. Det är skitkul att se de gamla maskinerna och blåröken de lämnar efter sig. För att inte tala om de vildaste förarna..som tar av sig hjälmen och visar sig vara silverhåriga 70-åringar :)

Då inser man att man KAN ha roligt som gammal med.

TreoKwak skrev:
2350837 Ett par år sedan jag var där, har för mig det kostade 120 när man kom med hoj.

Jag tror jag ska försöka ta mig dit. Det är skitkul att se de gamla maskinerna och blåröken de lämnar efter sig. För att inte tala om de vildaste förarna..som tar av sig hjälmen och visar sig vara silverhåriga 70-åringar :)

Då inser man att man KAN ha roligt som gammal med.

Nu kan jag presentera lite fakta. Fick äntligen prata med en männsika istället för en telefonsvarare på det enda telefonnummer som finns angivet.

Så här är det: Endagsbiljett kostar 100:- (dvs 300:- för Fredag - Söndag). Camping finns, rörde ihop det lite men tror det kostade 200:- / helgen (eller var det per natt??? ).

Som sagt, får fundera lite men det lutar åt att jag drar dit imorgon lördag.

Som tidigare konstaterats, camping finns på området. I dag var det träning och kval, i morgon börjar racingen (efter lunch, mer kval innan dess) och söndagen är bara race.

Det är en fantastisk blandning av fordon. Kanske mest imponerad var jag av han som körde 57,3 med en Honda CBR600 - från 1987! Han hade klarat sig fint i Rookie 600 mot helt nya maskiner. :yoparty Äldst var en farbror som brummade runt på paradpassen, han var fabriksförare på 30-talet! Nu över 90 år gammal!

Välkommen! Vädret ska fortsätta att vara bra också tydligen.

Neutral skrev:
2351530 Äldst var en farbror som brummade runt på paradpassen, han var fabriksförare på 30-talet! Nu över 90 år gammal!
Det var väl Rolf Gulich, får man förmoda.
Körde för Husqvarna när de hade fabrikstall på 30-talet.
Han är född 1912:tummenupp
Fantastisk gubbe!

Bifogat

• 025.jpg
    025.jpg
    27.9 KB · Visningar: 121
Jag vinkar till er på parkeringen. Vinka tillbaka. :hej

(Och bjud på fika... ;))

carpelux skrev:

Låter coolt! Hur classic måste hojarna vara?

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick