Cross-sektion?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Trodde detta var ett sporthojsforum? Annars kan vi ju ha ett glidarforum oxå?

HanneZ

Guest
Jag tycker cross är minst lika mycket sport som alla andra hojar. Så ja tycker att cross kan klassas som "sporthoj".

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kanske kan starta en cross sektion oxå, men det blir så svårt att kontrollera användandet. Finns det inte redan en offroad sektion.. eller menar ni Motocross?

Therudeboy

Guest
Swedie skrev:
Kanske kan starta en cross sektion oxå, men det blir så svårt att kontrollera användandet. Finns det inte redan en offroad sektion.. eller menar ni Motocross?

Slå ihop det med Supermotard. Blir väl nästan enklast?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Någon borde ta på sig att definiera vad en sporthoj egentligen är, sen kan de som inte vill snacka om sådana åka hem till mamma (eller bli bannade). :)

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
cRoC skrev:
Tycker du borde lägga till ett crossforum!

Jag håller med. Precis likaväl som det finns forum för 125:eek:r och motarder, kan det finnas ett för cross. Och jag misstänker att det är rätt många här på forumet som håller på med cross oxå. Dessutom är de få crossforum jag har sett rätt dåliga av olika anledningar så det kan ju vara kul att försöka få ihop nåt bra här. Det finns ju åkare med SM-status här på forumet...sätt honom eller dom som roddare/ordningsvakter :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ska nog göra en poll om inte jag kan döpa om Supermotard forumet till "Supermotard & Motocross forumet". Jag tror inte ett Motocrossforum får tillräckligt med medlemmar för att det ska bli aktivt! Dock ett sammanslaget SM och MX forumet skulle nog funka fint.

HanneZ

Guest
mjo de kan ju va idé. Fast när jag tänker tillbaks på varför jag börja intressera mig på sporthoj.com va just att det bara snackades sporthoj här, eller mestadels iaf. Va hyffsat trött på bike.se där det va för många ämnen typ.

Pungis

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
Fazer
Jepp håller med. Bara för sajten heter "Sporthoj" kan väl en cross/enduro-sektion läggas till? Ingen dör ju av det..

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Sen kan vi ha en HiFi-sektion och en sektion för djur och en sektion för sex och snusk och en sektion för...

KIRE

Guest
En cross är ju en sporthoj. Även en enduro. Detta eftersom man kör med tävlingshojar på bana. Plastraketer och motarder är oxå sporthojar eftersom man tävlar med dessa i modifierat skick eller kör gata i modifierat skick. Även äldre hojar baserade på tävlingsversioner är i högst grad sporthojar. Däremot en glidare, offroad eller touringhoj är inte en sporthoj. Så defenierar jag det iallafall.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ska ta en fundera på det här. Jag vore endast intresserad av att SM / Enduro och Cross vore i ett å samma forumet då det är i grund o botten samma motorcykel.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!