Cross

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
sökte runt men hitta inte så mycket.
Vet ju att det finns en hel del runt omkirng här i trakterna som puttrar omkring på dem..
Jag behöver lite hjälp, fundera på att införskaffa en som man kan träna och leka på i vinter innan det blir dags för ny sporthoj igen.

vad tror ni om denna? http://www.blocket.se/vi/12440646.htm?ca=8_s
att den är lv reggad är nästan ett måste för mig, men rent allmänt om den hojen? vad är den värd? Jag är som sagt gröngöling på crossar

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Även om husa gör väldigt lätta och trevliga hojar att köra skulle jag nog passa mig för att köpa en begad, pga. de kvalitetsproblem de dras med. Dessutom är detta ex också kört som motard vilket då iaf inte jag ser som ett plus!

Ska du ha en 4-takts endurohoj skulle jag nog satsa på en KTM. För dom pengarna borde du få en -05:a som inte gått så jättemycket.

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
ja har funderat lite runt omkring det.
billigare desto bättre med, så slipper man krascha då mycket (i pengar).
en ktm 250 kanske eller något vore ett bra alternativ. vilka årsmodeller ska man glo på?
huvudsakliga syftet är egentligen bara att kunna köra på "bana" å träna med under hösten/vintern. kan man ta den till å från jobbet någon dag sen med så är ju de alltid ett plus med..

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Har lite dålig koll på 250 4 takt men då det gäller dom större modellerna är det -03 och framåt som gäller (KTM)

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
okok

när det gäller körningen, vad finnsdet för områden här i närheten och möjligheter till att köra på banorna mm?

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
okok

när det gäller körningen, vad finnsdet för områden här i närheten och möjligheter till att köra på banorna mm?
I Vindeln gick det att köra ganska länge ifjol, annars har du Bussjö och min absoluta favorit Nordmaling.

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Låter bra! :tummenupp

är detta avlysta områden och motorbanor som får nyttjas av allmänheten när som hellst eller hur ser det ut på den fronten? lösa medlemskap någonstans som gäller kanske?

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vindeln kräver medlemsskap men å andra sidan får du köra när du vill! Både i Bussjö och Nordmaling kan du betala per gång men man kan naturligtvis lösa medlemskort också. Bussjö och Nordmaling kör vissa dagar på utsatta klockslag.

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Okey, vart löser man medlemskapen? har de några hemsidor, å vad kostar de har du kolll på de?
hehe, vad lat man känner sig nu:gnissla

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
I Nordmaling kan du lösa medlemskap när du kommer dit. Kostar väl kring en 300lapp, iaf förra året...

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
okok, nu är jag sugen på att köra cross! :)
Bara å tjöpa! (vrider och vänder på varenda annons på blocket)

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Köpte en idag! En KTM 525 -05 Motard/cross. FYFAN så kul säger jag bara! :D

Nu ska bara motardkittet på, sen blir det åka av! :yoparty

Bifogat

• DSC00205.jpg
    DSC00205.jpg
    94.1 KB · Visningar: 64

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Mäktigt :tummenupp Vi är många som vandrat samma väg som du....du vet ju att du till slut kommer hamna 100% i enduro spåren. Så det är nästan lika bra att redan nu att göra dig av med motard kittet och 525'an till förmån för en smidigare skogs maskin :)

Köpte en idag! En KTM 525 -05 Motard/cross. FYFAN så kul säger jag bara! :D

Nu ska bara motardkittet på, sen blir det åka av! :yoparty

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
neeee, håller mig till asfalt och crossbanan jag vettu :)

När man blir en grinig gammal gubbe kan man ta sig ut på endurospåret och skrika lite :D

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
neeee, håller mig till asfalt och crossbanan jag vettu :)

När man blir en grinig gammal gubbe kan man ta sig ut på endurospåret och skrika lite :D
Nog för att hojen var fin och grejerna som följde med var det ju världsklass på MEN jag tror istället att det går ett tag sedan är Wagge tillbaks på en sporthoj! Vill minnas en Wagge som efter sin första bankörning pratade varmt om roadracing! :tummenupp
Sådana känslor för den vackra sporten går aldrig ur, jag ser mer det här med motardandet som ett förspel innan det inhandlas ett riktigt järn, gärna 1000 cc, helsystem, Öhlins, ISR-bromskit, kolfiber, magnesiumfälgar m.m. :drool
Vipps så blir 57:eek:rna på Midlanda lika vanliga som snö i Kiruna på julafton! :tummenupp

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Nog för att hojen var fin och grejerna som följde med var det ju världsklass på MEN jag tror istället att det går ett tag sedan är Wagge tillbaks på en sporthoj! Vill minnas en Wagge som efter sin första bankörning pratade varmt om roadracing! :tummenupp
Sådana känslor för den vackra sporten går aldrig ur, jag ser mer det här med motardandet som ett förspel innan det inhandlas ett riktigt järn, gärna 1000 cc, helsystem, Öhlins, ISR-bromskit, kolfiber, magnesiumfälgar m.m. :drool
Vipps så blir 57:eek:rna på Midlanda lika vanliga som snö i Kiruna på julafton! :tummenupp

Den som lever får se, men nog borde man väl kunna komma ner på 56or i sinom tid? :D

Nu ska jag åka och montera ett motardkit :tummenupp

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
fördelar å nackdelar;

KTM 250 SXF (06)
eller
Kawasaki 250 KXF (05-06) ev 04

eller är det helt enkelt 450 som gäller?

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Ingen som hade varken något dåligt eller bra att säga om Kwakens kxf (250, 450) eller Ktms sxf (250, 450)?

får väll köpa en av varje då :gnissla

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Är nog ingen större skillnad. Men är du ovan så kör 250, 450 kräver sin man.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
250 4t är nog det roligaste man kan ha på en crossbana om man inte är riktigt duktig, då är det 450 som gäller. Bästa/roligaste hojen jag kört på bana är iaf en 250 4t :tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy