Crossbanor och endurospår runt uppsala

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Finns det några bra banor/spår man kan köra på runt om uppsala? känner i princip bara till rörken och Arlanda. Har fått tips om en bana förbi björklinge på väg mot gimohållet men greppa inte riktigt var. Skulle vara bra då det skulle ligga betydligt närmare mig än rörken då jag bor lite norr om stan

Finns ju en hel del runt uppsala som kör eller har kört, Kom igen nu! spill ut all er vetskap:tummenupp

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Det finns en i Tierp och sen finns det väl en i Bergby (i närheten av Vendel)?

Mellan Björklinge och Gimo? Det var en ganska dålig beskrivning du fick, jag tror inte att det finns nån självklar väg mellan dom orterna.

Last edited:

V-Kamikaze

Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Kanske var tierp han sa och inte gimo.... du skulle köra gamla E:4an sen svänga höger en bit innan tierp men det var det jag inte riktigt fatta var så skulle du komma till nått elverk eller liknande på höger eller vänster sida, där skulle den ligga.:confused:
Kanske var den du mena??

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Last edited:

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Jumkilsbanan (tror jag den kallas). Ca 2 mil NV 272, i Dalkarlsbo sväng höger mot Grellsbo/Åkerlänna. Kör ca 50 m till röd busskur, sväng höger upp på kostig, när den delar sig håll vänster. Det finns en skylt med tider när det är okej att köra.

Vet inte hur den här privata banan bedöms av förståsigpåare. Jag har varit där en gång och då var där geggigt! Nån som har koll får väl ta sig en tur ut och kika.

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Intressant tråd! Vill nämligen också ha reda på vart kör enduro runtom uppsala! Köpte en GasGas 300 för en vecka sedan, så nu måste jag hitta lite fina stigar att köra den på oxå!
Killen jag köpte den av bodde i uppsala, han sa att de brukade köra ute mot björklinge. Typ 2 mil utanför uppsala.

V-Kamikaze

Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Nej det gör det inte :) Jag skrev fel. Bergby menade jag (i närheten av Vendel)

Intressant! bor rätt nära björklinge, inbillar jag mig bara nu men visst fan ligger vendel rätt nära?

Intressant tråd! Vill nämligen också ha reda på vart kör enduro runtom uppsala! Köpte en GasGas 300 för en vecka sedan, så nu måste jag hitta lite fina stigar att köra den på oxå!
Killen jag köpte den av bodde i uppsala, han sa att de brukade köra ute mot björklinge. Typ 2 mil utanför uppsala.

Ska finnas två grusgropar precis efter björklinge, en du kan se från vägen(gamla e4:an) och en lite efter den mot läby. Vid en av dem ska det enligt säkra källor ligga ett spår i en skog direkt ansluten till grusgropen ska tydligen vara rätt uppkört så ska vara svårt att missa. Kör helst på crossbana och inte i skogen, men tänkte själv kolla upp detta ganska snart.

Last edited:

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
-Arlandacrossbana, finns säkert ett endurospår där någonstans också... men vet inte.
-Rörken har ett roligt endurospår och en crossbana med.
-Bälinge(Kanske björklinge, kommer inte ihåg) har en crossbana.
-Finns också ett mindre spår en mil ungefär utanför Storvreta som en bonde har på sin mark. Då betalar man han kontant 100kr eller vad det nu var så får du köra hela kvällen. Rolig att köra som omväxling till de större banorna, brukar vara relativt lugnt också.
-Finns ett "naturligt endurospår" mellan idrottsplatsen i Storvreta och Rörken, då åker man igenom skogen bara på diverse olika småstigar, över broar och lerhål - Kul om man gillar endurokörning, inte att rekommendera för snabbare körning då det inte är konstant folk som åker där samt tight mellan träden etc.

Och som alltid - Kör aldrig ensam, det kan vara det sista du gör... ut och bli skitig nu med dina gasglada polare!:tummenupp

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Igår var jag och Robe på rörken och körde i Endurospåret. Det var riktig kul körning. Nybörjare som man är så var det inte helt enkelt spår att köra i. Men det gick fint endå och körningen flöt på, lite småkramp i underarmarna men annars gick det fint.
Är det några flera härifrån som kör på rörken? Vore kul om vi kunde bli ett gäng som kör lite mera regelbundet.
Själv så måste man ju träna inför GGN :)

V-Kamikaze

Gick med
25 Apr 2007
Hoj
ja vore inte helt fel att dra igång något regelbundet under vintern, har armen i gips just nu så blir nog dåligt med körning 1,5-2 månader framåt. Men planerar att köra rätt hårt efter det.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Någon som ska med och köra endurospåret på Rörken imorgon?

Sahlen

Game Over Mc
Gick med
21 May 2007
Hoj
Yamaha FZ1 N
Cross tävling på rörken på söndag. Stockholms crossen, Är grymt bra träning för ggn om ni ska köra de i år. MVH Sahlen

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning