Crosstyre till Honda hornet -03

Crotchrocket

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Hornet 600 -03
Lyckades inte söka då sökfunktionen inte fungerade nu, så helst inga kommentarer om detta ämne redan tagits upp, gärna hänvisningar däremot.

Funderar på att köpa ett crosstyre till min Honda hornet -03. Eftersom jag är helt färsk på detta med olika styren så skulle det vara bra med lite kommentarer om vad man skall tänka på och gärna konkreta förslag på olika styren och var man kan införskaffa dess, gärna pris också. Kanske skall tillägga att hojen är svart.

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Jag hittade ett mattsvart fatbar-styre (pro taper) på närmsta crossbutik :banana
borde se bra ut på din hoj :)

Tror det är billigare än Renthal, 800 kulor fick jag iaf hosta upp
antagligen får du byta risers om det öht går att byta...

Bifogat

• PICT0468.JPG
    PICT0468.JPG
    105.7 KB · Visningar: 179

Lemmel

Den reser sig när jag gasar!
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
KTM RC8R -11, Suzuki GR650 -83
Ett renthal sitter som en smäck,,, då behöver du inte byta något, bara o klämma dit. Mitt e 80 brett o kostade 700.... När du sätter på det, glöm då inte att borra ett hål för tappen på gashandtaget ;) ... Lycka till

Köpte mitt på Bike Trollhättan

V-Power

www.superblodor.com
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
CB 1300
Kontrollmät 200 ggr innan du borrar för reglage-tapparna i styret. Gaswiren på gamla hojen gick i tanken om den inte var i rätt läge. Avverkade 2 protapper innan jag fick dom rätt. Skall du ha fatbar så blir det ju en automatisk upphöjjning när du sätter dit omvandlaren(eller vad fan man skall kalla den).

Crotchrocket

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Hornet 600 -03
Gött med så bra och saklig respons, nu har jag åtminstone lite mer kött på benen. Bugar och bockar!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ett fatbar brukar vara 1" (25.4mm) nere där det ska fästas mot styrhuvudet medan ett vanligt japanskt styre är 7/8" (22mm). Alltså får man modifiera styrhållarna eller köpa nya om man vill ha fatbar eller så köper man ett annat styre som är 22mm.

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
snyggare med ett fatbar än ett vanligt. Den där fågelpinnen kan vara irriterande då den i vissa lägen skymmer blinkersinstrumenteringen. :tummenupp

Bara köpa med ett par distanser så passar styret som handen i handsken. :banana

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
jag har köpt mig ett feltema styre och risers idag =) kommer nog se snuskigt bra ut.... men den där styrpinnen alla snackar om.... jag har då inte sett något sådant på mitt :/

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
jag har köpt mig ett feltema styre och risers idag =) kommer nog se snuskigt bra ut.... men den där styrpinnen alla snackar om.... jag har då inte sett något sådant på mitt :/

Fan nu svarar jag på mitt egna inlägg. men det finns iaf styrpinnar på båda sidorna. för blinkersreglaget och gashandtaget. borrade upp dom hålen och allt vart kanoners :tummenupp

Får ta bild på det och lägga upp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...