CS och regler för sh-servern mm.

mmm

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
suck...
Men men, förslag till byte av bana på den fasta cyclen är att byta train mot office. Vidare hade det varit kul om du kunde komplettera med lite andra banor som man kan rösta på, tex. iceworld, speeball så att man kan spela små snabba banor när det inte är så många inne.

Tänkte ochså på att timern kanske är lite lång, förslag att sänka den till 35 sec.

Ett sista förslag är att i server-infot (det man ser i consolen när man kopplar upp sej) skriva lite allmäna regler, tex. att man spelar under sina sh-nick, trevliga, goa å glada mm.

Jag tänkte lägga upp denna text som ett nytt ämne under datorcentralen. Det kommer antagligen både synpunkter och nya förslag.

ps. tack för att du har servern så att vi med inga liv kan göra nått på kvällarna. ds.

Detta var förslag som jag skickade till Tom. Då jag dock kom på att jag inte är allvetande :rolleyes: , tänkte jag posta det här så att alla andra kan få tycka till å komma med förslag.

Happy hunting! :D

ps. det har sagts förut och tåls att säga igen, den som stöter på Tom ute är går direkt och innhandlar en :öl så att han får vad han förtjänar för sitt slit med servern :D . ds.

PuLzE

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-
Jag tycker man borde sätta round time på sådär 2-2.5 minuter. Det händer ju ibland att 2st bara sitter stilla eller inte hittar varandra och just nu är den satt på 5 minuter.

Sedan de andra standard banorna tycker jag oxo borde få vara med.
De_Nuke, kanske assault och militia.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
GEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE MIG AWM !!!!!

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
jo ja tycker oxå ni ska ta bort spärren på awp.. om alla är överens om att köra med awp så är det ju ingen fara.. t.ex. när jag o granat är där inne själv typ en halvtimme så är det lite irriterande att inte få köpa awp.. det är ju trots allt en del av spelet.. men jag respekterar att vissa inte vill att den ska få finnas kvar och då lägger vi ner och köper inte någon awp. Det kan faktiskt vara riktigt frustrerande att vissa sitter o slaktar 3-4 pers på rad när man rushar.

Timern tycker jag ska stå på 3 minuter.. 2 är för lite.. 5 är för mycke.. 3 är precis lagom.. det är det man kör på matcher oxå..

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
SkorvKalle skrev:
jo ja tycker oxå ni ska ta bort spärren på awp.. om alla är överens om att köra med awp så är det ju ingen fara.. t.ex. när jag o granat är där inne själv typ en halvtimme så är det lite irriterande att inte få köpa awp.. det är ju trots allt en del av spelet.. men jag respekterar att vissa inte vill att den ska få finnas kvar och då lägger vi ner och köper inte någon awp. Det kan faktiskt vara riktigt frustrerande att vissa sitter o slaktar 3-4 pers på rad när man rushar.

Timern tycker jag ska stå på 3 minuter.. 2 är för lite.. 5 är för mycke.. 3 är precis lagom.. det är det man kör på matcher oxå..

3 minuter tycker jag också, men awp är gay!!
(bara för att jag inte klarar av den) :D

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Om det nu var en allmän förslagstråd så har jag ett par saker på min önskelista :).

Obs, jätteglad att servern finns, bra jobbat Tom, så ta det inte som gnäll, utan bara saker som skulle vara kul om det inte är allt för klurigt att ordna.

Först, the basics.

Round time till cirka 3 minuter. Som ett par redan nämnt är rundorna lite för långa.

C4-Timern till cirka 35. Nu är den så lång att man egentligen aldrig behöver vare sig def-kit, eller ens skynda sig till bombplatsen.

Nu till det som kanske är förenat med lite mer jobb.

Lägg in ett vote-system som man sett på andra servrar. "Enable AWP, 1. Yes, 2. No" På så sätt får demokratin råda och beslutet kan fattas av de på plats.

Samma funktion kan ju läggas in för val av ny map. FF on eller off etc.

/Statsme. Det kan vara kul ibland att se hur jävla illa man egentligen sköt. Eller hur många HS jag har fixat på den här rundan etc. Och i de fall /stats finns, så kan man kolla hur det har gått för de andra. En sak man kan fördriva tiden med mellan rundorna.

Det finns en annan skoj funktion på vissa servrar som när man dör visar vem/vilka som gjort skada på en och hur mycket, samt vilka man själv har skadat och hur mycket. Kan vara kul att jämra sig över den jäkeln som kom undan med 3 hp osv. Man brukar också få se "Most disruptive" och "Most kills".

Har noll koll på hur dom här sakerna funkar, men jag kan tänka mig att man bara installerar något server-pack :). Någon med full koll finns säkert bland oss, och får gärna peka i lösningens riktning, jag kommer bara med det konstruktiva förslaget :hej

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
SSB skrev:

Round time till cirka 3 minuter. Som ett par redan nämnt är rundorna lite för långa.

C4-Timern till cirka 35. Nu är den så lång att man egentligen aldrig behöver vare sig def-kit, eller ens skynda sig till bombplatsen.

Lägg in ett vote-system som man sett på andra servrar. "Enable AWP, 1. Yes, 2. No" På så sätt får demokratin råda och beslutet kan fattas av de på plats.

/Statsme. Det kan vara kul ibland att se hur jävla illa man egentligen sköt. Eller hur många HS jag har fixat på den här rundan etc. Och i de fall /stats finns, så kan man kolla hur det har gått för de andra. En sak man kan fördriva tiden med mellan rundorna.

Det finns en annan skoj funktion på vissa servrar som när man dör visar vem/vilka som gjort skada på en och hur mycket, samt vilka man själv har skadat och hur mycket. Kan vara kul att jämra sig över den jäkeln som kom undan med 3 hp osv. Man brukar också få se "Most disruptive" och "Most kills".

Har noll koll på hur dom här sakerna funkar, men jag kan tänka mig att man bara installerar något server-pack :). Någon med full koll finns säkert bland oss, och får gärna peka i lösningens riktning, jag kommer bara med det konstruktiva förslaget :hej

Kunde inte sagt det bättre själv. :tummenupp

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
SSB skrev:
Om det nu var en allmän förslagstråd så har jag ett par saker på min önskelista :).

Obs, jätteglad att servern finns, bra jobbat Tom, så ta det inte som gnäll, utan bara saker som skulle vara kul om det inte är allt för klurigt att ordna.

Först, the basics.

håller med förutom på en punkt.. låt c4-timern vara som den är.. 35 sek är lagom... ibland måste man springa en bit till bomben, och man kan stå och strida o ibland tar det tid innan terroristgubben dör.. eller om man nu springer till fel bombplats, fast då hinner man oftast inte deffa ändå.. vare sig man har def-kit eller inte..

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zxr 750 -92
Jag håller med SSB, allt låter prima i mina öron, men problemet med alla de här modsen, eller va de heter, är väl att de slöar ner servern en hel del. Man måste ju altså väga hur laggfritt man vill ha det mot hur mycket godsaker som piffar upp spelet det ska finnas.

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zxr 750 -92
YaZ skrev:
Mjo lite fler banor vore ju kul..

Behöver ju inte vara "vanliga" assault..
Assault_upc t.ex är ju betydligt jämnare..

Japp den är bättre. Någon form av assault ska det vara med iallafall tycker jag.

rob

Member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV4R
.

nyaste statsme sköter alla stats och ger info om hur mycket damage man gjort mm

och det slöar inte ner server något märkvärt

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Har ett litet förslag om ett statsprogram... kan nog säga utan att skryta att detta program är VÄRLDENS bästa stats program på marknaden just nu....

Detta program har ett gäng kompisar till mig utveklat under 2 år, och jag har kört många rundor under detta och jag tycker det funkar kanon bra,,, det finns mycket info om vapen, andra spelare, first blood, osv osv...

Så till dig som har servern, kolla gärna på denna sida Duckstats

mmm

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
suck...
AWP...?

Ok diskussionerna har varit många å långa om detta vapens vara eller icke vara.

Först å främst min egen stådpunkt så ni kan hacka lite på mej :p

Jag tycker awp e ganska kul att spela med och att den tillhör spelet...men å det kommer ett STORT men...

Det som jag ser med awp är att den lämpar sej främst för "riktigt" spel (tex clan-matcher och liknande), alltså i rätt händer är den ett oerhört dödligt vapen, inget snack om den saken. Den ger fler dimensioner till CS helt klart...men främst ett taktik-vapen anser jag.
Det är definitivt inget nybörjar vapen då det är svårt att behärska.
Jag är nybörjare själv och tycker det kan vara lite frustrerande att dö på ett skott när jag själv behöver tömma 1 mag innan gubbarna dör... :)

Här på SH-servern har snacket varit att vi inte vill ha med awp. Detta tycker jag är helt ok, då jag går in på denna server när jag vill ha roligt! Spela med folk man känner och inte ta det allt för seröst. Jag tycker stämmningen är av högsta klass på SH-servern!

Då jag tycker att vi skall göra allt för att behålla denna stämmning tycker jag att det är bättre att skippa awp, då detta öppnar upp spelet för alla på ett helt annat sätt tror jag.

Inte för att köra iväg alla som vill spela med awp, men om man måste så kan man ju spela på en annan server när man vill snipa lite... ;) för att sedan återvända till SH-servern när man vill ha kul med övriga SH:are å snacka lite skit...

Huvudsaken är ju att vi har kul eller??

Så ser jag på det hela...är dock öppen för kritik :crash

Skjut snällt å döda mycket!! :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...