För att det är en väldigt bra och pålitlig laddare.Varför vill du ha en CTEK?
2000 spänn! Vad gör den mer än att ladda batteriet?Ja fast nu var det en CTEK jag tänkte köpa. Men jag har fått svar på frågan. Blev en CTEK CS One.
2000 spänn! Vad gör den mer än att ladda batteriet?
Jag fick med en CTEK när jag köpte en hoj för tio år sedan. Den laddar.
Det gör även min lite otympliga 0,7/4,0 A-laddare från Biltema eller min lilla 6/12-voltsladdare som är mindre än en knytnäve.
Finns det några finesser som är bra att ha?
(Jag laddar bara medans jag är hemma.)
På mitt grenuttag skrev jag till min tjej![]()
Batteriladdare 12 V 8 A | Bästa köp | CTEK CS ONE | Jula
Helautomatisk APTO-teknik som känner av batteritypen och levererar sedan ett anpassat laddningsprogram. Allt du behöver göra är att ansluta CS ONE till va...www.jula.se
”Så enkel att din fru kan köra den”
Mvh
Jag hade sådana kontakstycken till TDMen med tog bort dom efter en vinter i parkeringsgaraget. Efter det har jag kört på vintern och då underhållsladdat eller tagit hem batteriet när hojen stått hos en polare.Enda fördelen jag upplever med ctek är att laddkontakten man hänger ut från hojen är den vanligaste typen. Fördelaktigt om man lämnar in MCn på förvaring eller delar garage med andra.
Men det finns inget som hindrar en från att bygga på en sån kontakt på en laddare från annan tillverkare, ctek säljer sladdarna löst.
Ja, den har faktiskt en finess som saknas på många "smarta" laddare.2000 spänn! Vad gör den mer än att ladda batteriet?
Finns det några finesser som är bra att ha?
PrecisVarför vill du ha en CTEK?
Behöver man till nöds få liv i ett i princip tomt batteri kan man parallellkoppla ett 9v-batteri en stund. Så tror laddaren att det är ok att ladda.Ja, den har faktiskt en finess som saknas på många "smarta" laddare.
Det försöker även att väcka upp ett batteri som har väldigt låg spänning, typ nära noll volt.
Många moderna laddare startar inte om fallet är så, men den här har den finessen.
I övrigt en vanlig CTEK som jag ser det, det vill säga felsäker och funktionell.
Min gick sönder efter några år. Dålig kvalitetFör att det är en väldigt bra och pålitlig laddare.
Absolut, och det finns en massa andra varianter också.Behöver man till nöds få liv i ett i princip tomt batteri kan man parallellkoppla ett 9v-batteri en stund. Så tror laddaren att det är ok att ladda.
Har hittills ägt 3 st CTEK laddare. Ingen har gått sönder. Alla är dock välkomna att välja vilka laddare de vill. Jag kör på CTEK.Min gick sönder efter några år. Dålig kvalitet
Min minidisk som är äldre håller fortfarande.
Har annat elektrisk som är äldre och är använda mer ex microvågsugnen
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!