...fast där är det ju kanske mer av nyttan med det (med det sagt, inte alla...).
Raceställ av hel modell som sitter vettigt och lirar i aktiv körning - har ofta en puckel idag, tuff skit, lev med det, det är gravt obekvämt att hänga på fiket med iaf...puckeljEfel!
Knäpuckar, ja, åker man bana och gör rätt / får upp farten, då är det ett bra verktyg att ha koll på gränserna med (så är det kul som fan med ), jag får åka och ha dem som känselspröt mera, det blir för dyrt att åka med dem i hela tiden, men det sliter som fan ändå på bana...
Och vad gäller handskar, samma här som med ställen, vill man ha något ordentligt, så har de ofta något frääääsigt i namnet, inte mycket man kan göra åt det.
...men det är klart, det kanske är mer rätt att panga bana i sådant customställ med snörning i sidan, och en jacka med fransar, allt minst 2 nummer för stort, så man får plats med tjocka kläder under.
Det är ju som vanligt, en beror-på-fråga. Jag gillar ju aktiv körning, och helst på bana, då har jag hoj och utrustning därefter, jag gillar enduro och motocross lika mycket, då har jag utrustning därefter med till den...
Men jag skulle nog inte skaffa mig en fransjacka ändå, oavsett om det blev en kromsläde på ålderns höst, det finns gränser...
Missförstå mig rätt nu, men jag förstår till fullo behovet av bra utrustning när man kör på bana. När jag lyckats ta modet till mig att fråga hur jag skall göra för att licensiera mig är mitt mål att jag också skall köra på bana och lära mig skrapa puckarna på helstället som jag bryter in. På samma sätt är det självklart att andra inriktningar (motocross/enduro/trial/etc) har speciella behov av utrustning.
Det jag menade med mitt exempel är alla gat-Rossis som tycker det skall vara en viss (ut-)rustning när de "bombar satan" och "slangar" på allmäna vägar på väg till korvmojen där de hänger i jakt på...ja, vad de nu jagar. Att den gruppen har speciella attribut är för mig inte någon skillnad mot de attribut som är gemensamma inom andra hojgrupperingar.
Med detta sagt skulle jag också reagera om jag såg någon med fransjacka och chaps på en literklubba, eller någon med helställ med ryggpuckel och skrapade puckar på en customhoj. Jag skulle skratta så jag grät...