cvk40 fugge...borra luftburk

klr600

ForkLiftDriver
Gick med
1 Feb 2008
Ort
Landskrona
Hoj
kawa klr600 -89
Har jag förstått det rätt att detta e en vaccum fugge? Hur funkar det om jag tänkte slänga iväg snorkeln+ borra hål i burken kombinerat med k&n insatsfilter på min klr600, även slipon ska monteras o dynokörning ska utföras. Har för mig att jag läste i nån tråd att förgasarna reagerar olika på uppkapning av burken beroende på om det är vaccum eller inte.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
om du har tur fungerar det hyffsat,, om du rycker bort snorkeln och borrar ett till lika stort hål motsvarande där snorkeln satt och går upp 10% i huvudmunstycke så är du i närheten av bra. men för att få det optimalt så kan det sluta med att du får trycka ihop trottelfjädern ,strappsa eller naja med tunn ståltråd eller bäst av allt om du har tålamod är att sy ihop fjädern!! ja du läste rätt man kan trycka ihop fjädern 10mm dvs man ska försöka få fjädern att bli 10mm kortare efter ihopsyning snurra tråden (vanlig sytråd gärna björntråd) doppa sedan dit snabblim då får du en kanonfin trådsvets:tummenupp på så vis får man lättare lyft och snabbhet på trotteln vid gaspådrag och blir man missnöjd är det bara att skära av tråden eller dra ihop fjädern lite till. Ja du hör att det kan ta sin tid att bestycka in en vacummare:gnissla har du kollat om det finns dynojetkitt till klr? Om det finns så får du en bättre utprovad nål för öppnare filter o dämpare även munstycke för öppnad luft & buller så du behöver igentligen inte bromsa i bänk då! Rekomendationstabell medföljer kittet:tummenupp OBS sätt i större munstycke innan du provkör efter modden annars blir du depprimerad för den går garanterat sämmre än förut utan större munstycke!! Det kan ibland röra sig om mer än 10% bara att gå upp i bestyck tills den går sämmre och sedan tillbaka till lämpligt:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top