Cyklister på slingerbulten!

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
a
Är det bara jag som tröttnat på dessa 'jag-inser-inte-att-jag-ser-för-jävlig-ut-i-spandex' cyklister som ligger 2-3 pers i bredd :dummer
Vad är det för kamikazepiloter egentligen? Visst har de lika rätt att cykla där som vi har att åka men det är ju f-n idiotiskt och trafikfarligt att ligga 2-3 pers i bredd över hela filen!! :huvet

Har kommit ikapp ett par spandexbrallor ett par gånger men har inte haft några problem men när man ser bilist-åke tröttna på spandexarna (som aldrig i livet skulle få för sig att maka på sig heller) göra en idiotomkörning som tränger ner mötande offroadare i diket blir man ju förbannad. Mest på bilisten med det är ju cyklisterna som skapar situationen eftersom de inte har vett att ligga i rad istället för att vingla omkring i armkrok över hela vägbanan.

SO BE WARE! Det vimlar ju av potentiella kylarprydnader i spandex längs bulten på helgerna så det är väl bara en tidsfråga innan nått händer.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag stör mig inte så mycket på cyklisterna. De kan man ju köra förbi.
Jag är mer rädd för lastbilarna som kör för fort och som man måste akta sig för. Mycket bilar är det också. Jag vill köra bana, ge mig banhoj fort!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Männ schitt! Paranoia är aldrig bra. Kör din motorcykel så kör de sina lastbilar. Det blir inte farligare än man gör det.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Bikerbitch skrev:
Jag stör mig inte så mycket på cyklisterna. De kan man ju köra förbi.

De stör sig rätt mycket på dig dock, läste det på sportcyklister.com igår. Den där hojen som vinglar omkring på tungelstavägen som man alltid måste leka kamikazepilot för att köra förbi.

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-
Grejen är ju att det är helt tilllåtet att ligga 2 i bredd... dock så är det olagligt att ligga 3 i bredd!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
sege skrev:
De stör sig rätt mycket på dig dock, läste det på sportcyklister.com igår. Den där hojen som vinglar omkring på tungelstavägen som man alltid måste leka kamikazepilot för att köra förbi.

Du tror inte de tagit fel på hoj då? Både din och min är ju blå-vit.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Cyklister!!:( här är mina skäl till varför vi borde skjuta av ett par hundra!! och nej jag är inte cykelrasist.Dom är =....

>Jobbiga
>Dopade
>Tar våra jobb
>Snor våra tjejer
>Giro'Ditalia
>Långa
>Smala
>Freaks
>Kostiga
>Äckliga

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Bikerbitch skrev:
Du tror inte de tagit fel på hoj då? Både din och min är ju blå-vit.

Den där hade funkat om det hade varit så att jag hade kört långsammare än 30 km/h på bulten. Nu duger den inte som motargument för jag håller säkert 80-90 på rakan.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Det fullkommligt kryllar av cyklister där, både med och utan motor :D
Tror dom är jävligt trötta på oss samtidigt som dom faktiskt hör oss komma åkande och hinner säkerligen maka in sig mot kanten när man kommer farande i sina 69,9km/h :gnissla

Personligen stör jag mig inte så mycket på dom, dom kör man ju förbi.

Fick dock näven eller "sänk hastigheten" en gång när jag kom ner för backen från Tullinge mot stoppskylten och skall svänga höger mot Rosenhill då jag slängde i ettan och motorbromsade kraftigt sista biten samtidigt som jag då mötte några cyklister.. lät lite.. hehe Ducati Performence-pipor :rofl så jag förstår om han kanske fick tinnituss på sin lilla hoj.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
955i skrev:
Det fullkommligt kryllar av cyklister där, både med och utan motor :D
Tror dom är jävligt trötta på oss samtidigt som dom faktiskt hör oss komma åkande och hinner säkerligen maka in sig mot kanten när man kommer farande i sina 69,9km/h :gnissla

Personligen stör jag mig inte så mycket på dom, dom kör man ju förbi.

Fick dock näven eller "sänk hastigheten" en gång när jag kom ner för backen från Tullinge mot stoppskylten och skall svänga höger mot Rosenhill då jag slängde i ettan och motorbromsade kraftigt sista biten samtidigt som jag då mötte några cyklister.. lät lite.. hehe Ducati Performence-pipor :rofl så jag förstår om han kanske fick tinnituss på sin lilla hoj.

Om man bara sköt en så skulle ingan av dom andra våga sig ut där.Jag har lasersikte.

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Skäll inte på cyklisterna, de måste ju träna massor innan Vätternrundan. Dock verkar det lite korkat att ligga i bredd, det går ju mycket lättare om man ligger "på rulle". (Fast inte för den som "drar" såklart. :hihi )

Spandex/Lycra är dessutom ganska snyggt, bara det är tillräckligt färggrannt (och t ex står Pinarello eller Campagnolo på).

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln