Cylinderskruv i M6x1,25?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hej!

Vi har en spjälsäng som föregående ägare har misshandlat på ett professionellt sätt, typ satt i insexnyckeln halvvägs, lutat den 45 grader och sen tagit i från tårna. Kort sagt, dom ska bytas så att man vågar dra ihop grejerna ordentligt. Det är M6, så glad i hågen knatade jag till Biltema och köpte deras cylinderskruv, bara för att inse att skruvj-----na i sängen har 1,25-stigning :huvet

Vet någon var man kan få tag på såna här i M6x1,25, 35mm långa?
1637955147041.png

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag har till min förvåning hittat udda skruvar hos Bauhaus, men man får leta länge, de ligger inte i någon vidare ordning i butiken.
Annars kanske Ikea har, förr hade de en tasjälvhylla med skruv o sånt i kundtjänst.

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag har till min förvåning hittat udda skruvar hos Bauhaus, men man får leta länge, de ligger inte i någon vidare ordning i butiken.
Annars kanske Ikea har, förr hade de en tasjälvhylla med skruv o sånt i kundtjänst.
Ja, Bauhaus har massor med saker, men hemsidan kan få vem som helst att ta till flaskan, i synnerhet som dom har tex plattjärn i PVC, och man kan oftast betydligt mycket mer än personalen. IKEA har väl slutat med skruvavdelningen? :va
Är du säker på att den inte är UNC 1/4"?
Ganska, den är exakt 6mm och gängtolken för 1,25 passar perfekt. Men jag får erkänna att jag inte har testat med någon tum-stigning.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, Bauhaus har massor med saker, men hemsidan kan få vem som helst att ta till flaskan, i synnerhet som dom har tex plattjärn i PVC, och man kan oftast betydligt mycket mer än personalen. IKEA har väl slutat med skruvavdelningen? :va

Ganska, den är exakt 6mm och gängtolken för 1,25 passar perfekt. Men jag får erkänna att jag inte har testat med någon tum-stigning.

1.27 är ganska nära 1.25 men diametern är ju inte exakt 6mm

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ikea har alla sina delar lösa annars har hornbach ett grymt utbud o skit bra hemsida med super snabb frakt

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ikea har alla sina delar lösa annars har hornbach ett grymt utbud o skit bra hemsida med super snabb frakt
Ikea har tagit bort sitt självplock av reservdelar, nu beställer man det man behöver via deras hemsida och får det gratis hemskickat. Grym service, men jag orkar inte riktigt leta igenom deras sortiment för att hitta eventuella skruvar som passar.

Brio, som har gjort sängen, tar i princip avstånd från den typen av produkter numer, dom tillverkas inte och reservdelar mm är uttalat inte deras problem :huvet

Hornbach hade inte. Dessutom är deras skruv mm på lösvikt rent idiotiskt, det är ju inte ett enhetligt pris, utan man måste knappa in ett pris per skruvsort, och vissa saker är inte ens kilopris, utan per styck :huvet Det insåg jag när jag hade plockat på mig några nävar islagsmutter :gnissla

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Finna ju islags mutter o jängstång och långmutter med insex fäste så Muttern hylsa går in i virket.

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Sifverts skruv. Där finns faktiskt allt.
Och inte bara det, det finns kompetens också! Det var mycket riktigt tum-gänga, trots att det är en Brio-säng. Enligt säljaren så är det till stor del tum-gängor i nordiska möbler, oavsett om det är Ikea, Brio eller danska grejer. Men han hade skruv som passade, hans hade lite mindre skalle bara, så jag får stoppa i en bricka.
Finna ju islags mutter o jängstång och långmutter med insex fäste så Muttern hylsa går in i virket.
Jo, synd bara att det här är i ändan av långsidorna på sängen, så man får borra nått förbannat om an ska få igenom en 120cm lång gängstång :tungan Men ja, att sätta i nya insatser i trät var ett alternativ.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning