unholy_mooze
Honda d är Power D ;)
- Gick med
- 11 Oct 2007
Vad tycker ni folks, köra balanserat mc däck fram eller inte ? stor skillnad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det går vanligen att köra utan balansering sålänge man en gång ställt in obalansen i fälgen och lägger däcket med markeringen i samma riktning varje gång. Finns flera RR åkare som gör så och de kör ju vanligen över 100km/h....
Jag som är anal när det gller mekanisk perfektion gör givetvis inte så men för gatåka är jag inte främmande för tanken....
Ska byta framdäcket snart såfrågan är om jag ska byta däcket utan att balasera det eller balansera det på mc verkstad !
Funkar biltemas balansering bra, bra beskrivning med ??
Märks det tydligt ifall det inte är balanserat?
hade mitt bakdäck till euromaster för att byta däck, men det står inte i kvittot om balansering, och har heller inga vikter på fälgen.
Men körde igår ca 180 och märkte inte något av att det sku ha gått skakigt?
De nya Michelin Power One (Pilot Race) dot har ingen markering vad jag har kunnat se.
Märks det tydligt ifall det inte är balanserat?
hade mitt bakdäck till euromaster för att byta däck, men det står inte i kvittot om balansering, och har heller inga vikter på fälgen.
Men körde igår ca 180 och märkte inte något av att det sku ha gått skakigt?
Det är mycket möjligt att balans uppnåddes utan vikter. Men det är också fullt möjligt att ingen brydde sig om att balansera bak då det krävs betydligt mer "fel" där för att det skall märkas....
Bak krävs det mycket för att det ska märkas tycker jag. Har kört mer obalanserat än balanserat bak, och inte märkt någon skillnad. Fram är det känsligare då.
Beskrivning vet jag knappt om det fanns med, åas behövs det inte heller. Jämfört med att kränga av/på däck är det sketaenkelt.
1 Ställ upp rullarna på varsin pallbock eller liknande på plant underlag.
2 Sätt axeln i hjulet och lås fast konorna.
3 Upp med hela härligheten på rullarna.
4 Vänta tills det stannar
5 Tejpa fast 5g-vikt med typ eltejp högst upp.
6 Rotera typ 90 grader och släpp. Repetera 4-6 till dess hjulet stannar med nyss påtejpad vikt nedåt.
7 Klistra fast vikterna på riktigt.
/Anders
stannar hjulet lika varje gång är det INTE balanserat. hamnar vikten längst ner är den för tung.
Det skall gå att ställa hjulet med vikterna i vilket läge som helst.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |