Däck till Ktm??

Gamen

Nybliven myndighetsföraktare
Gick med
20 Feb 2006
Hoj
Bytt från sport till motard, aldrig varit lyckligare
Har köpt mig en ktm 625 smc 04 som jag redan dyrkar. Nu till problemet, medföljande däck var slicks vilket jag som oerfaren motardåkare känner är lite överkurs. Visst det går snabbare i kurvorna och är jävligt kul men men vet ju att vattenpölen kommer som ett brev på posten bara därför. Så jag vill byta till "vanliga" däck men efter att ha ringt runt lite upptäckte jag att dimensionerna på kringlorna inte är lätta att få tag på. Måtten är 165/55 r17 av märket Dunlop, någon som vet var jag kan få tag på sådana eller vad som kan vara ett passande substitut? :brinnerup

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Gamen skrev:
2134815 Har köpt mig en ktm 625 smc 04 som jag redan dyrkar. Nu till problemet, medföljande däck var slicks vilket jag som oerfaren motardåkare känner är lite överkurs. Visst det går snabbare i kurvorna och är jävligt kul men men vet ju att vattenpölen kommer som ett brev på posten bara därför. Så jag vill byta till "vanliga" däck men efter att ha ringt runt lite upptäckte jag att dimensionerna på kringlorna inte är lätta att få tag på. Måtten är 165/55 r17 av märket Dunlop, någon som vet var jag kan få tag på sådana eller vad som kan vara ett passande substitut? :brinnerup
Ta och sök i forumet efter Michelin, Metzeler, Pirelli, Dunlop, Maxxis etc. så kommer du att hitta läsning så det räcker ett tag. :tummenupp :)

BTW, standardmåttet på bakdäcket på din hoj är 160/60 och inte 165/55. Det däck du har på idag skulle jag tro är det som sitter standardmonterat på SMR'en.

.

Gamen

Gick med
20 Feb 2006
Hoj
Spider skrev:
2134837 Ta och sök i forumet efter Michelin, Metzeler, Pirelli, Dunlop, Maxxis etc. så kommer du att hitta läsning så det räcker ett tag. :tummenupp :)

BTW, standardmåttet på bakdäcket på din hoj är 160/60 och inte 165/55. Det däck du har på idag skulle jag tro är det som sitter standardmonterat på SMR'en.

.

:Bugar Tackar

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Först å främst så är originaldimension
Bak 160/60/17
Fram 120/70/17

165 behövs inte..

Kör själv med Pilot Road och Pilot power två bra däck som inte "försvinner" på en månad

Gamen

Gick med
20 Feb 2006
Hoj
Rasorblade skrev:
2135342 Först å främst så är originaldimension
Bak 160/60/17
Fram 120/70/17

165 behövs inte..

Kör själv med Pilot Road och Pilot power två bra däck som inte "försvinner" på en månad

Tackar tackar, mycket hjälpsam information. Vart kan jag få tag på dom däcken?? Här i stockholm verkar det vara skitsvårt.. Tacksam för tips. :Bugar

Lucky9 skrev:
2135265 Men för i %&/"%&#!!!

Oj. Förlåt. Blev bara lite upprörd.

Du kan väl inte rekommendera killen MT60?!?!?! Det är ju det första man eldar upp på en ny ktm.

Nä... Sportec M1 eller motsvarande rekommendes om man ska ha gatdäck.

/Lucky9

Imponerad av engagemanget!! Letar och jämför priser men har svårt att hitta något över huvudtaget och det som finns är snordyrt.

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Gamen skrev:
2135375 Tackar tackar, mycket hjälpsam information. Vart kan jag få tag på dom däcken?? Här i stockholm verkar det vara skitsvårt.. Tacksam för tips. :Bugar
Va inte en sån kyckling nu :tungan Ta och beställ
http://www.stenogrus.com/product_info.php?cPath=23_26_40&products_id=352
http://www.stenogrus.com/product_info.php?cPath=23_26_41&products_id=354
Bra priser och service.

I annat fall så kan vilken däcksfirma som helst som säljer hojdäck och ett visst märke plocka hem det du vill ha. Priset kommer dock som sagt att variera rätt ordentligt.

Edit: Och i tredje fall så kom jag ju på att Carlo ger oss Sporthojare rabatt. Kolla reklamen längst ner till vänster .

.

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Gamen skrev:
2135375 Tackar tackar, mycket hjälpsam information. Vart kan jag få tag på dom däcken?? Här i stockholm verkar det vara skitsvårt.. Tacksam för tips. :Bugar

.

Beställer mina däck från www.mcdackonline.com

Fördelen är att man kan betala i efterskott och det är mkt billigare än att köpa här i Svea

Gamen

Gick med
20 Feb 2006
Hoj
Okej grabbar, nu till kontentan! Nu har jag tittat och jämfört era tips o lite andra grejer, detta är vad det står mellan just nu: Pirelli diablo hr motard fram+ bak för 3245 eller michellin pilot power för totalt 3200. Vilka är bäst??? :confused: :va

Eller har ni några andra tankar?

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Fa f.n beställ nu från http://www.mcdackonline.com

Framhjul Metzeler SPORTEC M-1 Front 120/70 ZR17 TL 58W M/C
1007,30 SEK

Bakhjul Metzeler SPORTEC M-1 160/60 ZR17 TL 69W M/C
1467,50 SEK

Dessa priser ÄR inkl frakt!!!!

Kan du få billigare på något annat ställe så köp där!

nisse

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
speed3 husaberg fs 650 honda cbr 600 triumph legend
jag kör pirelli diablo kanon däck

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Gamen skrev:
2135869 Okej grabbar, nu till kontentan! Nu har jag tittat och jämfört era tips o lite andra grejer, detta är vad det står mellan just nu: Pirelli diablo hr motard fram+ bak för 3245 eller michellin pilot power för totalt 3200. Vilka är bäst??? :confused: :va

Eller har ni några andra tankar?

ALLT är bättre än Diabolo :D

Macka'n

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
ingen för tillfället:(
motardnisse skrev:
2136299 Fa f.n beställ nu från http://www.mcdackonline.com

Framhjul Metzeler SPORTEC M-1 Front 120/70 ZR17 TL 58W M/C
1007,30 SEK

Bakhjul Metzeler SPORTEC M-1 160/60 ZR17 TL 69W M/C
1467,50 SEK

Dessa priser ÄR inkl frakt!!!!

Kan du få billigare på något annat ställe så köp där!

Tack för tipset! Jag står inför samma dilemma så jag får nog beställa ett par! :banana

Gamen

Gick med
20 Feb 2006
Hoj
jaha, tackar för hjälpen! blir med andra ord inga pirelli, tar m-1 istället. Vi får se hur det går, nu ska jag ut och gasa. Adios :tummenupp

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Gamen skrev:
2137541 jaha, tackar för hjälpen! blir med andra ord inga pirelli, tar m-1 istället. Vi får se hur det går, nu ska jag ut och gasa. Adios :tummenupp
annars finns det bra beg race däck till salu för rimliga pengar hos oss tävlingåkare ;)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...