Däck till semester resan!

BouleJohan

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vinninga
Hoj
CBR929RR -00 Svart
Tjenare alla!

Sitter här och planerar som mest och funderar vilket bakdäck jag skall välja inför semestertrippen neråt Europa. (Har ingen lust att köra slut på mitt rennsport på det viset).

Nu till frågan som någon säkert har ett bra svar på.....vad för däck skall jag välja för att åka en 6-700 mil, borde väl vara ngt hårdare touringdäck, ja ja....

MVH

Johan
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Mina Pilot Road och MAcadam 100 brukar hålla nästan dubbla den sträckan med fullt tillräckligt grepp för gatåka.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Dunlop 207 funkar utmärkt på längvägar.
Bra i vått också.

Dessutom är de blandningsdäck, med hårdare gummi i mitten och mjukare på kanterna. Funkar därför hyfsat på bana. Jag kör duccen med knäskrap utan tendenser till släpp. I riktigt snabba kurvor så kasar framdäcket lite, men inte så att det inte är kontrollerbart.

Jag har hittils kört mer än 600 mil landsväg i bra tempo och 8 bandagar med klubben. Däcken är det fortfarande mer än 3mm kvar på.. Utom i kanterna.. Där är det mindre. :rolleyes:

Annars är ju Dunlop 205 ett alternativ. För självmordskandidater.
 

Skäggis

wiking-racing.com
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
CBR600 KXF250
Dunlop 207 funkar utmärkt på längvägar.
Bra i vått också.

Dessutom är de blandningsdäck, med hårdare gummi i mitten och mjukare på kanterna. Funkar därför hyfsat på bana. Jag kör duccen med knäskrap utan tendenser till släpp. I riktigt snabba kurvor så kasar framdäcket lite, men inte så att det inte är kontrollerbart.

Jag har hittils kört mer än 600 mil landsväg i bra tempo och 8 bandagar med klubben. Däcken är det fortfarande mer än 3mm kvar på.. Utom i kanterna.. Där är det mindre.

Annars är ju Dunlop 205 ett alternativ. För självmordskandidater.


Jag körde åxå på D207 innan jag började köra beggade rennsport och jag var helnöjd. Dock kom väven fram efter 600 mil på landsväg.

Har du dåliga erfarenheter av D205? Det låter nästan så.
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top