Däck till Suzuki GSX-R 750 -97?

basketguden

Joakim
Gick med
2 Oct 2008
Hoj
1997, Suzuki GSX-R 750
Hallå!

Helt ny här så det här blir första inlägget. Har precis köpt mig en Suzuki GSX-R 750 -97 och behöver byta framdäck. Tänkte höra lite med er här om ni kan rekommendera något så det blir ok.

Det som sitter på just nu är:

Fram: Bridgestone 120/70 R17 M/C 58V. Battlax BT020F Radial.

Bak: Avon AV56 190/50 ZR17 (73W) M/C. A-VBD Storm ST Tubeless.

Bakdäcket har bra mönster, fram är kass. Däckfirman tyckte jag skulle utgå ifrån bakdäcket och skaffa samma märke fram.

Nån som håller med, tycker nåt annat? Har någon erfarenhet från däcken och kan säga om dom är ok eller annat?

Tack på förhand!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag skulle kasta Avon-däcket över axeln och köpa nytt både fram å bak. Jag har haft såna en gång i tiden, och så fort det skulle kunna bli fuktigt i framtiden blev dom snorhala :näsblod Och dom har inte blivit bättre om man ska tro tester mm.
Jag kör med Michelin Pilot Power på min gixxer, och jag är väldigt nöjd med dom :)

basketguden

Joakim
Gick med
2 Oct 2008
Hoj
1997, Suzuki GSX-R 750
Ok, tack för tipset. Jag såg att det fick bra recention som du säger. Blir lite dyrare än tänkt då men det kanske får bli så.

Någon erfarenhet från Continental Conti Force Max?

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
själv tog jag en chans och köpte Maxxis både fram och bak och jag är mycket positivt överraskad :tummenupp
nu åker jag inte bana men sk inspirerat landsvägstempo,har haft några släpp bak men det har ändå känts tryggt tycker jag med ganska bra förvarning osv...

värt ett försök !?:tummenupp

brandcore

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
ktm 690 smc
har kört med michelin pilot power på min zx6r -96 på både bana,gata,regn,torrt denna säsongen och tycker att de funkar klockrent. :tummenupp

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Jag gillar ju mina Metzeler Roadtec Z6 skarpt... funkar bra för mig på landsväg och för mig som novis på bana...

basketguden

Joakim
Gick med
2 Oct 2008
Hoj
1997, Suzuki GSX-R 750
Tack för synpunkterna. Har fått tag på ett par Michelin Pilot Power nu av Frollo här på sporthoj. Ska bli spännande att testa i veckan :)

Robban h

Adrenalinjunkie
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
GSXR 750
Jag har en gixxer 02 o har köpt nya pilot power 2ct mackor både fram o bak till den. Kan inte tipsa på combon med hojjen men jag var nöjd med dessa på tidigare R1:a..

..men jag fick dom billigt.. Kolla www.markjenningsab.se (eller com) 1150 + 1450 :tummenupp finns i eskilstuna!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka