Däck

almn

Vridmomentsberoende
Gick med
29 May 2003
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderrace
Jag kommer denna sommar att måsta byta framdäck och har nu fått ett tips om en sida på internet, www.mcdackonline.se
Min fundering är om det är någon som har erfarenhet från detta bolag??, priserna verkar ju ändå rätt hyffsade.

morbo

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Kawa ZZR1100 -93 och en liten Kawa Kz440 från 1980
almn skrev:
Jag kommer denna sommar att måsta byta framdäck och har nu fått ett tips om en sida på internet, www.mcdackonline.se
Min fundering är om det är någon som har erfarenhet från detta bolag??, priserna verkar ju ändå rätt hyffsade.

Har inte köpt mcdäck men dock bildäck från deras systerfirma och upplevt en del strul med deras svenska support (dom svarar inte i telefon eller per mail, det löste sig dock efter kontakt med deras tyska ägare) men med dom priserna dom kan hålla skulle jag definitivt tänka mig beställa igen trots strulet. Rätt snabb leverans hem till dörren till ok pris.

Se bara till att däcket finns i lager så borde allt gå väldigt smidigt.

/lars

almn

Vridmomentsberoende
Gick med
29 May 2003
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderrace
morbo skrev:
Har inte köpt mcdäck men dock bildäck från deras systerfirma och upplevt en del strul med deras svenska support (dom svarar inte i telefon eller per mail, det löste sig dock efter kontakt med deras tyska ägare) men med dom priserna dom kan hålla skulle jag definitivt tänka mig beställa igen trots strulet. Rätt snabb leverans hem till dörren till ok pris.

Se bara till att däcket finns i lager så borde allt gå väldigt smidigt.

/lars

Tack för det, funderar på det, som du säger så värkar priserna vara hyffsade och det där men leverans till dörren är ju aldrig fel :tummenupp

Turbo R

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
R1-00(T)
Prova gå in på reifenversand.com jag köpte däck där i från bara för några veckor sedan och det fungerade bara bra och de har riktigt bra priser.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
almn skrev:
Du kan få köpa beggade racedäck av mig! :tummenupp Endast slitna på kanterna och mycket mönster kvar i mitten.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Suzukiman skrev:
Pirelli Super Coursa 190/55-17.
Vi har endast bakdäck, men dom går det ju mest av.

Förvisso, fast det är lite väl fett med 190 för min klena 5" fälg. 160 är lagom...

//Eric

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...