Däckbyte i Uddevalla nu på lördag?

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 -06
Vilken firma är billigast på att byta framdäck på min R6:a? Har äntligen fått nya framdäcket och behöver byta akut. Eller finns det någon privatperson som vill tjäna lite extra? Fälgen sitter på hojen s.a.s, dvs kommer inte löst.

(ja, jag har tummen mitt i handen :rolleyes:)
 

Kneedrag

Guest
Behöver också byta däck.

Det ryktas om ett ställe som tar 150 kr inte så långt från Mona-lisas.
Kan tyvärr inte namnet eller gatan på stället , kanske någon uddevallabo kan hjälpa oss med det.
 
Last edited:

JayBay

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ER-6N -09 Diablo Metallic
Jag rekommenderar Bastionens däckpool... Bra personlig service. Snabba och schyssta. :tummenupp
 

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Ort
ja
Hoj
Nån blå sak....
Någon som vet vilka tider dom har öppet på helgen? Deras hemsida var under all kritik och innehöll inte den informationen...

Enligt google så har dom öppet Mån-Fre 08:00-18:00

Har krängt några däck där o kan rekommendera dem
 
Last edited:

Dannenow

The Power Of Dreams
Gick med
18 May 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
-03, Honda CBR600RR
Jag håller med. Bar varit hos Däckpool på bastionen flera gånger. Med bli o hoj. Alltid bra service och bra pris.:nicka
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
För två helger sedan skulle jag laga punka på ett däck, en lördag. Åkte runt till ett par ställen, dom jag var hos hade stäng.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag köpte däck från dackonline (metzler m3) 130/70/16.
Tänkte kränga det själv. Nån som provat, har själv bara krängt crossdäck innnan. Lite do´s and dont`s skulle vara bra.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Jag köpte däck från dackonline (metzler m3) 130/70/16.
Tänkte kränga det själv. Nån som provat, har själv bara krängt crossdäck innnan. Lite do´s and dont`s skulle vara bra.

jag har krängt några gånger men min erfarenhet är att det är bra mycket jobbigare o dra på ett helt nytt däck än ett beggat bandäck som har en mjuk stomme, men är det nån som kommer med lös fälg/däck så gör jag gärna ett försök, pm;a i så fall mvh gmixxer
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Jag köpte däck från dackonline (metzler m3) 130/70/16.
Tänkte kränga det själv. Nån som provat, har själv bara krängt crossdäck innnan. Lite do´s and dont`s skulle vara bra.

Har du krängt cross däck innan är detta inga som helst problem. Kan lova att det är MKT besvärligare med cross däck dom är förbannat hårda jämfört med gatdäck.

Vi har krängt en del däck, med tanke på att vi tävlat så har man bara däcks järn skydd för fälgen å är lite envetén så funkar det!

lycka till :)
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
jag har krängt några gånger men min erfarenhet är att det är bra mycket jobbigare o dra på ett helt nytt däck än ett beggat bandäck som har en mjuk stomme, men är det nån som kommer med lös fälg/däck så gör jag gärna ett försök, pm;a i så fall mvh gmixxer

Har du krängt cross däck innan är detta inga som helst problem. Kan lova att det är MKT besvärligare med cross däck dom är förbannat hårda jämfört med gatdäck.

Vi har krängt en del däck, med tanke på att vi tävlat så har man bara däcks järn skydd för fälgen å är lite envetén så funkar det!

lycka till :)

Tack för svaren! Känner att det ska nog gå bra det här. vad ska man ha soim fälgkantskydd? gummi, plast eller aluplåt...
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
sedär :tummenupp skön färg på fälgarna.


Tackar! Tyckte själv att färgen var apful när jag köpte hojen, men jag har ändrat mig med tiden. tappar inte bort hojen på parkeringen iaf:tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top