Du menar alltså på allvar att det är olika svårt på olika hojar? Nu har jag inte arbetat med särdeles många hojar men de fyra jag själv ägt har alla varit väldigt snarlika att byta däck på. Alla har haft 17"-fälgar så visst har jag haft en liten fördel där men om du alltså menar att det är sån väldig skillnad på olika motorcyklar så vete katten om du själv är så kompetent.
Jag har inte sagt att man måste ha ett däckslager, jag pratade om en verkstad där man bytte däck åt folk. Och ett vidare stort däcklager behöver man väl inte ha heller, jag fick plats med mina 30 däck i ett 50 kvm garage och skulle lätt fått in både däckmaskin och balanserare samt säkert 30 däck till.
Titta på t.ex.
den här maskinen. Den ser hemskt mycket ut som de maskiner jag sett verkstäderna jobba med. Men att du inte kan arbeta med saker som är billiga har vi förstått då t.ex. de alldeles utmärkta Maxxis-däcken onekligen är helkass i dina ögon bara för att de råkar kosta lite mindre.
Det är du som driver din firma men jag ser bara fördelar med att erbjuda folk som köper på internet lika billig montering som de som handlar hos dig. Det ökar din kundkrets och vad jag vet har det aldrig varit dåligt. Jag är inte alls ointelligent, tvärtom, men jag anser att service är bättre än att stenhårt hålla på sina inkomster. I mina ögon skulle du enbart
tjäna pengar på att erbjuda billig montering men å andra sidan så kvittar det mig eftersom jag själv byter mina däck och aldrig skulle få för mig att åka till en verkstad som tar mer än 200 kr/däck oavsett var jag handlat däcken.