Däckbyte Stockholm???

Gamen

Nybliven myndighetsföraktare
Gick med
20 Feb 2006
Hoj
Bytt från sport till motard, aldrig varit lyckligare
Letar efter någon som kan skifta och balansera däcken på min 625a, enda jag hittat hittils som kan ta emot hojen och inte bara fälgen är mc-varuhuset och ta mig fan om de inte försöker ta mig bakvägen på priset. Tacksam för tips. :Bugar

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Att plocka av hjulen själv är nog den högsta timlön du någonsin kommer att få! :fakta
Jag böt däcken hos Mackes mekaniska i Södertälje, 150kr/st inkl balansering, medans jag väntade. Annars är Svenska Motorcykelaktiebolaget i Bromma/Ulvsunda bra också, runt 150kr/hjulet inkl balansering.

Gamen

Nybliven myndighetsföraktare
Gick med
20 Feb 2006
Hoj
Bytt från sport till motard, aldrig varit lyckligare
Hoztic skrev:
2188076 Att plocka av hjulen själv är nog den högsta timlön du någonsin kommer att få! :fakta
Jag böt däcken hos Mackes mekaniska i Södertälje, 150kr/st inkl balansering, medans jag väntade. Annars är Svenska Motorcykelaktiebolaget i Bromma/Ulvsunda bra också, runt 150kr/hjulet inkl balansering.

Jo jag har förstått att det finns pengar att tjäna på så vis men jag har verkligen tummen mitt i handen när det kommer till mek. Känner mig lite osäker på min förmåga att plocka ihop den igen när det kommer till bromsar och liknande. Kanske motard är fel hojtyp isf men jag lär mig.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Gamen skrev:
2188104 Jo jag har förstått att det finns pengar att tjäna på så vis men jag har verkligen tummen mitt i handen när det kommer till mek. Känner mig lite osäker på min förmåga att plocka ihop den igen när det kommer till bromsar och liknande. Kanske motard är fel hojtyp isf men jag lär mig.
Iofs aldrig haft nån motard, men jag har svårt att tänka mig att det skulle vara värre än att ta bort hjulen på nån annan hoj? :va Det är nästan svårt att misslyckas :tummenupp Det kluriga är ju att man måste ha centralstöd eller depåstöd :huvet

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Comi Scandinavia (som har reklam här till vänster) är klockrena! Comi ställer alltid upp och fixar på/avmontering mot vettig ersättning.

Man får bra pris på däck, montering och balansering.

Att han sen är skittrevlig och ställer upp på udda tider och sånt är bara bonus.

/Lucky9

blizzer

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Super Ténéré
Hoztic skrev:
2188076 Att plocka av hjulen själv är nog den högsta timlön du någonsin kommer att få! :fakta
mackes mekaniska? vart ligger det? börjar ju bli dags för nya mackor ju

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Lucky9 skrev:
2188461 Comi Scandinavia (som har reklam här till vänster) är klockrena! Comi ställer alltid upp och fixar på/avmontering mot vettig ersättning.

Man får bra pris på däck, montering och balansering.

Att han sen är skittrevlig och ställer upp på udda tider och sånt är bara bonus.

/Lucky9

Håller med, comi är bra att göra med.
Jag fick testa hans husa medans jag väntade, det kallar jag bra service.

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
2010, KTM 690 SMR
Någon som kan rekomendera något ställa där man kan köra drive-in däckskifte med bra priser inkl däck söder om söder?
i nutid :D

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...