Däckmaskin (Biltema) funkar den?

Ja! jag hatte tänkt mig at anvenda den til MC däck!

Adapter?

ar det inte bare på balans maskinen den behövs? eller?

:vaJag blir lite usikker på om der faktisk behövs en adaprter (som giver mere plads for broms skiver) :va

Jag må va snål, men jag har svårt att se vitsen med den där. Att kränga ett däck tar inte många minuter, så att köpa en stor maskin för nästan 9 papp känns bortkastat. Man kan ju ändå inte släpa med den där till depån, och där kränger man ju en hel del däck också trots allt.

;-) jamen det ar fint at du ar Snål, men men det ar ingen vits, jag ar trot på at kränga däck och nu ar det sånt at jeg inte bad om din mening om du menade at det var värt at spendere 9K på et däck apparat (det ar min sak)! men jag ville gerne ha din mening om Däckmaskinen funkade om du du vet nonting om det!
Men saken ar den at jag kränger en ret stor del däk, och jag har bare 1mil til den bane hvor jag kör 300mil på hverje år!
Och jo jag kunne saktens hitta på at ta den med mig på bana! ;-)

Jag kan i alla fall säga att till bildäck så funkar den bra.
En granne som har den och det har inte varit några problem.
Frågan är ju bara om den kan greppa en hojfälg...
Fast för närmare 10K spänn så kan det ju vara idé att helt enkelt maila Biltema och fråga.

Jag köpte en något större på verktygsboden

Köpte även Mc tillsatsen vilket inte behövs , Möjligen med smala fälgar och tokstora skivor ( enklare att skruva bort den skivan i så fall

Jag har bytt själva " huvudet" på min maskin till ett bättre ( tokdyrt desvärre)

Annars är jag mycket nöjd

jeg tror mere på dom ved vertygsboden, ser betre ut, men jag har 320mm skiver på min höj går det så utan tilsatsen tror du! om man køber den der hedder Artnr: 68266 ???
Det ser i alla fall ut til at der finns mere plads til skiver på denna en på den ved biltema!

Det vil inte gi mening at skulle ta av skiver hverje gang, så kunne jeg lika vel byta däk manuelt!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick