Däckshopen Haninge

Status
Ej öppen för fler svar.

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Snart Bulten IGEN..
Hoj
Snabbare än förra!
Jag ringde idag halv 8 och frågade om dom hade några tider angående däck byte och ifall dom hade något däck inne som passade.
Det hade dom givetvis, vart ett Dunlop Sportsmart om jag inte minns helt fel :tuttar

Jag vart väldigt trevligt bemött och dom kunde klämma in mig på en tid på morgonen. Jag åkte dit, möttes av en trevlig Patrik och Jocke.
Jag väntade medans dom bytte däck, gick runt och kollade på Patriks hojar och småpratade med Patrik och Jocke. Det gick snabbt och allt såg väldigt bra ut.

Jag är imponerad med tanke på att det här är en av få gångerna jag blivit så trevligt bemött av en Däckfirma/firma i huvudtaget. Väldigt många + för dom från min sida. Jag kommer hädan efter alltid besöka dom angående däck byten och kan även rekommendera dom starkt till andra :tummenupp

/Petai
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Kan bara hålla med!

Bra priser, bra service, trevlig personal!
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Kan bara instämma, va o droppa in förra veckan och fick på ett par dunlop sportmax qualifier 2, väldigt trevlig pesonal och bemötande.tummen upp
 

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Snart Bulten IGEN..
Hoj
Snabbare än förra!
Trevligt att många tycker likadant!
Jag tycker att dom informerar bra om vilka däck som är nya och vad det är som ''gäller'' nu för tiden, med andra ord ett toppen ställe !:D
 

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Snart Bulten IGEN..
Hoj
Snabbare än förra!
Ja, och att de är så objektiva att de rekommenderar alla märken av däck, och inte bara Dunlop:rolleyes:

Eller så var det så att dom hade ett däck som passade just min ''körstil'' inne på lager som var av märket Dunlop?
Sen kan det även vara så att Dunlop ''is the shit'' nu för tiden? Men vad vet jag :krama
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ska nån annan byta mina däck än jag själv så blir dem det självklara valet!
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Fick nya däck jag me´på samma ställe.
Inte första gången jag e´där.
Alltid trevligt bemötande och förhoppningsvis rätt däckval även denna gången.
Aldrig något krångel med att få tid.
 

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
gsx1kr k2
Stämmer in i kören. Kommer vända mig till dem igen nästa gång det är dags för nya däck.

Och jag blev rekommenderad ett annat däck än Dunlop faktiskt ^^
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Eller så var det så att dom hade ett däck som passade just min ''körstil'' inne på lager som var av märket Dunlop?
Sen kan det även vara så att Dunlop ''is the shit'' nu för tiden? Men vad vet jag :krama

Qualifier II fungerar fint, jag är så nöjd med mina att jag köpte ett extra bakdäck att ha med i släpet till Gelleråsen "omutifallatt" jag skulle börja köra så snabbt att dom börjar slitas...men 500 mil och 8 dagar på Gelleråsen senare så är dom fortfarande "som nya" på mitten och har mönster kvar även på högersidan...

Kanske "liiite" hala vid hård inbromsning rakt fram dvs på det hårdaste gummit. Men då har jag inte ens börjat bry mig om att ändra/mäta lufttrycket i däcken inför bandagarna. Borde bli bättre om jag sänkte trycket lite tyckte Fürsten...
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Instämmer i hyllningskören!

Dessutom ett stort plus att ni (Fürsten & co) även la på mitt "internetdäck" för en billig peng när jag kom in med lös fälg.

Förstår att det inte är den optimala vinsten för Däckshopen, men tack vare ett kanonbemötande även i såna fall så är Däckshopen det självklara valet de gånger det är lite mer brådis att få på ny slang.

Kan dessutom berätta att jag fick Sportsmart rekommenderat och jag kom precis hem efter att ha kört det på Gelleråsen.. funkar kanon! Inga tveksamheter alls!
 

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Solna
Hoj
SP-1 -01
Tackar ödmjukast för alla inlägg inkl Chronic's!!:krama

och visst rekommenderar jag/vi även andra märken såsom Conti, Pirelli, Michelin, Maxxis samt Bridgestone (säkert missat ett par märken i vår lista av däcksmärken:D) om dom däcken är däck som passar kundens behov bättre - men tack Chronic för att du gav mig/oss tillfälle att informera kunderna om detta!!:tummenupp

Har haft flera vänner som haft kontakt med er och lite Dunlop frälsta är ni nog:D Men funkar de bra så visst..
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top