alma
#94 i någon klass...
Vart kan man köpa en däcktrycksmätare? Inte Biltema, vill ha en riktig....
stavgren skrev:Personligen tycker jag den här för 109:- från Biltema funkar OK. Dom har ju även en lite lyxigare variant för 298:- här.
Annars finns det en tuff mätare hos www.nioelva.se som kompenserar för luftfuktighet mm, 4388:- inkl moms![]()
![]()
alma skrev:Nu börjar det likna nått.... Kanske lite dyr, men nått åt det hållet skulle va perfekt. Har en från Biltema för 298:-.......
Det är väl inge fel på den, men jag vill ha en som är bättre.......Chris Ash skrev:Och vad är det för fel på den?
alma skrev:Det är väl inge fel på den, men jag vill ha en som är bättre.......
Om du tänker på bättre som i noggrannare så är det väl så mycket annat som sätter käppar i hjulen. Vad har luften i däcket för temp/luftfuktighet när du mäter? Hur mycket stiger tempen (och då även trycket) när du kör? Vad "ska" du ha för däcktryck vid viss temp i luft/bana?alma skrev:Det är väl inge fel på den, men jag vill ha en som är bättre.......
stavgren skrev:Om du tänker på bättre som i noggrannare så är det väl så mycket annat som sätter käppar i hjulen. Vad har luften i däcket för temp/luftfuktighet när du mäter? Hur mycket stiger tempen (och då även trycket) när du kör? Vad "ska" du ha för däcktryck vid viss temp i luft/bana?
Goodstuff skrev:Vet att #11 gjort empiriska A-B tester mellan Biltemas modell och andra dyrare och "bättre" modeller. Skillnaden var obefintlig, förutom priserna då.
Japp, Biltema! Men å andra sidan, klimatologisk/geologiskforskningsutr. kombinerat med däcktemp.mätare, med ett otal givare, erbjuder sannolikt en
tillförlitligare inadatamängd att utvärdera för den som har obegränsat med mantimmar/sponsormedel.
Jag köpte biltemas digitala för några år sedan. Den visade 0,6 bar mer än verkligt värde. 2,1 var 1,6 i faktiskt tryck! Inte konstigt att hojen svajade på bana...
Antar att jag hade otur, men kvalite´n på biltemas grejor är klart skiftande.
Har haft denna i flera år, alltid funkat utan problem.
http://www.biketrollhattan.se/oljor-underhall-verktyg-specialverktyg-tire-gauge-p-2479.html
View attachment 404204
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |