Dunlop Roadsmart 2, Sportig stomme, bra torrgrepp och hyfsat våtgrepp. Bra livslängd men kan upplevas lite "diffusa" på en del större BMW(ex K1300GT) enligt kunder.
Michelin Pilot Road 3, Mera allround/touringdäck med bra torrgrepp och ett utomordentligt våtgrepp. Riktigt bra livslängd (har personligen haft dessa på min pendlarhoj i vinter på plogade/saltade vägar ner till -5 utan problem)
Pilot Road 4 ska enligt uppgifter och mina kontakter, vara uppdaterad på alla områden jmf mot PR3.
Pirelli Angel GT, nytt för iår med en sportigare stomme och uppdaterat våtgrepp. Torrgreppet är bra och inbjuder till lite "roligare" körning. Livslängd vet jag inget om ännu.
Metzeler Roadtec Z8 Interact, Neutralt däck som gör vad du säger utan överraskningar. Våtgreppet når inte riktigt upp till Dunlop/Michelin utan att för den skull vara dåligt.
Bridgestone T30 är nytt för iår med en helt ny stomme samt gummiblandningar. Ska vara bra på vått underlag samt inbjuda till lite mera aktiv körning i torrt. (nya S20 är ju en riktig hit i sportkretsarna)
Continetal ContiRoadAttack2. Lite som Z8, ett neutralt däck som inte bjuder på några överraskningar. Ska ha en bra livslängd men inget jag har fått verifierat av mina kunder än. Helt ok allround/touringdäck.