jepa71
Ny medlem
Håll dig till 55 så blir det bra
Okey. Varför är det bättre med 55 profil?
Håll dig till 55 så blir det bra
Okey. Varför är det bättre med 55 profil?
Du har fått ihop en gedigen lista. Vet inte hur sportsmart 2 är men dom gamla bygger inte värme så snabbt om du jämför med pirelli iaf. Tittar du på det dyrare alternativet så kan du lika gärna köra supercorsa sc1 fram och sc2 bak. Funkar kalas på gata (godkänd) om du ska köra till banan. Jag har sett k3 hålla fint på GR men ingen erfarenhet av dom. Många lovordar sportsmart men jag känner en hel del som har kört med dom på bana i ganska högt tempo och dom har släppt utan förvarning och kraschat. Av dom billigare alternativen skulle jag ta supercorsa sp v2. Lycka till
Tack Hobbe!
Det har vandrat både en och två gånger över alternativen! Man vill göra ett så bra köp som möjligt efter ens egna behov. Vem vill inte det?
Ett däck som släpper utan förvarning är inget däck som man vill ha.
Supercorsa sp har fått goda recensioner, men har även hört att dessa kan vara lite svåra utan värmare?.. Kan dock ha förväxlat dem med deras mönstrade race däck..
Supercorsa sp har jag varit inne på från början men ville utröna om det kanske fanns bättre alternativ. Dock nu med den modifikationen att det blir med 55 profil
Många lovordar sportsmart men jag känner en hel del som har kört med dom på bana i ganska högt tempo och dom har släppt utan förvarning och kraschat. Av dom billigare alternativen skulle jag ta supercorsa sp v2. Lycka till
...har de som kraschat utan förvarning haft koll på kalltryck..?
Med gamla Sportsmart och 1,8-1,9 kallt bak, och 2,1 fram, är det som att åka på räls...och det går undan ibland.
Vet iaf 2 personer som sänkte trycket så mycker för "dunlop säger man kan ha 1.8bar bak vid bankörning" och sedan överhettat bakdäcket kraftigt med ruggit slitage och hal yta som följd, så verkar inte finnas några exacta svar på vad som funkar för just den föraren på den hojen.
PS: Testatde ett par R10 sist och de va riktigt najs, skön profil så lättsvängt och väldigt mycket feedback från däcken, dock är de väl sådär på gatåka i kallt väder och tydligen livsfarliga i regn (inte vågat prova själv)
Med gamla Sportsmart och 1,8-1,9 kallt bak, och 2,1 fram, är det som att åka på räls...och det går undan ibland.
Hur fort går det när det går undan då? Det kan ju vara rätt bra att skriva.
Ja, sportsmart är bra till en viss gräns, sen blir dom tråkiga att köra med. Profilen känns gubbig och dom blir halkiga. Men fram tills dess är dom mycket bra.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|