Däckverktyg ifrån Biltema

Du behöver bara däckjärn, den där behöver man till slanglösa däck när de skall pressas loss från fälgen.

isdäck kan vara jävliga att kränga.. fick lämna in mitt bakdäck förra säsongen så att de krängde på de åt mig.
Är den "maskinen" till stor hjälp?

isdäck kan vara jävliga att kränga.. fick lämna in mitt bakdäck förra säsongen så att de krängde på de åt mig.
Är den "maskinen" till stor hjälp?

använder du både maskinen och järn?

Däckverktyget("maskinen") är till bara för att lossa däcket från fälgkanten. Som nämnts så behöver man inte någon sådan till cross/enduro, men precis som Edvinsjolund så använder jag den också även för slangdäck.....underlättar.

Förresten, jag har fullkittat mitt däckbytande från Biltema(inkl däckmonteringspasta, depåstöd, balancering etc etc), så nu är jag självförsörjande. "Dyrt" blev det, men med tanke på att jag nu sen jag köpte allt i Juli bytt ca tio omgångar så låg jag nog på plussidan redan efter däckbytesomgång fem.

Bifogat

• 10-201_m.jpg
    10-201_m.jpg
    6.5 KB · Visningar: 92
Last edited:
Dessa däckjärn är de du ska ha så klarar du biffen utan problem (kör med 3st själv), behöver inte den där maskinen för att fixa det,

82-651_l.jpg

Sen kan du bara följa denna videon om hur man kränger däck så är saken klar, körde den metoden själv för nått år sen när jag började testa kränga själv. Det var dessutom ett dubbdäck ja skulle kränga så, visst kan dom vara lite jävliga men de går med lite våld vilja och vaselin (eller annat alternativ till "lube") :tummenupp

Ett tips till är att ha en bänk elelr ett ställ att jobba från på en höjd, jobba från backen är surt värre...

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back