Fyll på ?
Med alla dessa fina motorer i europeiska lastbilar. Så låter vi den gå i 80km/h på motorväg och trafikflödet blir som åderförkalkning ..
Fyll på ?
Du beskriver även Paris utan att ändra något av kärninnehållet. Men städer anser jag inte är representativt för ett land. Städer är väldigt mycket samma sak oaktat var de ligger i västvärlden..Det är bara att ta en promenad i San Franscisco för att se u-landscener. Stängda köpcentrum, stängda affärer i centrum, mord på gatorna mitt på dagen, knarkare som skiter på trottoarerna överallt, uteliggare som sover i skuggan överallt osv.
Har aldrig varit där så kan inte säga något om det stället, men till och med fransmännen tycker ju illa om Paris så det låter ju inte helt omöjligt.Du beskriver även Paris utan att ändra något av kärninnehållet.
Har du varit där och sett det live?Det är bara att ta en promenad i San Franscisco för att se u-landscener. Stängda köpcentrum, stängda affärer i centrum, mord på gatorna mitt på dagen, knarkare som skiter på trottoarerna överallt, uteliggare som sover i skuggan överallt osv.
Med alla dessa fina motorer i europeiska lastbilar. Så låter vi den gå i 80km/h på motorväg och trafikflödet blir som åderförkalkning ..
Medan man i USA har samma hastighet för alla….
Får kontra papperspåsen med att A. Det knappt existerar mer än på film/tv och B. Papperssugrör.
Husbyggande, avsaknaden av vissa saker som 25cm isolering, treglas, drickbart vatten…är däremot mer u-land.
Mvh expat
Kalifornien är (min åsikt här) den delstat som är mest ”lik” västeuropeiska länder sett till förd politik, vänster/höger, drogliberalism etc.Har du varit där och sett det live?
Jag undrar bara för jag har sett några klipp om hemlösa i Kalifornien och det verkar verkligen vara misär och katastrof.
Jag tror, efter klippen jag sett, att det nog överträffar det mesta i Europa iaf.
Delar av storstäder möjligen undantaget typ runt tågstation i Amsterdam etc.
App app
I vilken håla tälta du i?
90km/h gäller för motorväg där jag bor och jag har inte ens kommit till C, ändå.
Jaoh. Och jag hade crackheadserenad i gränden bakom hotellet varje natt jag var där med. Ett par gånger kom en polisbil och körde in i gränden med sirener och blåljus med.Har du varit där och sett det live?
Jag undrar bara för jag har sett några klipp om hemlösa i Kalifornien och det verkar verkligen vara misär och katastrof.
Jag tror, efter klippen jag sett, att det nog överträffar det mesta i Europa iaf.
Var i Detroit 1984 och 2001 - mellan de åren verkade stan ha blivit bombad - påminner om filmen "Flykten från New York" på sina ställen. Medelklassen och uppåt låser in sig så gott det går i sina hus o "gated communities". Ingen rör sig till fots i staden - kändes ungefär lika osäkert som Göteborg idag framåt 22-tiden.Har du varit där och sett det live?
De gamla sitter i AC-kuvös på sommarn. Fun fact; typ alla grönsaker som konsumeras kommer från Arizonas ”öken”. Tänk vad bevattning kan göra om man har sol 355 dagar per årVid samma tidpunkter var Phoenix en stad som utvecklades i positiv riktning, men det beror säkert på inflyttningen av pensionärer som söker sig dit pga det fina vädret, men undrar hur det blir där med förändringar i klimatet, redan 40+ på sommaren
Vilket slutar med att Coloradofloden ser ut såhär när den passerar gränsen till MexicoDe gamla sitter i AC-kuvös på sommarn. Fun fact; typ alla grönsaker som konsumeras kommer från Arizonas ”öken”. Tänk vad bevattning kan göra om man har sol 355 dagar per år
Är ju slösaktigt att bara dumpa sötvatten i havet ?Vilket slutar med att Coloradofloden ser ut såhär när den passerar gränsen till Mexico
Coloradofloden rinner inte genom Phoenix, men i princip allt vatten som rinner genom den tas tillvara för konstbevattning och konsumtion i USA. Man kan resonera som så att vattnet kommer från regn som regnat i USA, men f-n vet om det är rätt resonomang
View attachment 488454
Som GuW nämnde är byggstandard under all kritik, husen byggs med mycket begränsad livslängd, går sällan att renovera. Osb på reglar, sedan sprutar man på PU-skum och sist ett tunt lager puts. Ser ut som ett stenhus men rasar om du lutar dig mot det. Vacuumformade 1-lagers garagedörrar - man förstår varför samhällen försvinner när en tornado drar framHar varit i ?? 7 gånger. Rätt bra standard många gånger bättre än Sverige. Fast datorer internet var sämre när jag där.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|