då är det bara timmar kvar till maiden

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Och här sitter man på jobbet... :mad: Fan ta alla biljettförsäljare som inte kunde vänta på mig. :4skrika

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
McB skrev:
Och här sitter man på jobbet... :mad: Fan ta alla biljettförsäljare som inte kunde vänta på mig. :4skrika

Vi sitter i samma båt, jag fick inte heller tag i några biljetter :6surkart :mad:

Aja, man får väl nöja sej med deras nya skiva när den kommer ut :tummenupp

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Kan inte någon ta med en Dv-kamera & spela in konserten, så vi olyckliga (som inte fick tag på biljett) kan se den iefterhand!!
Första konserten sen -92 som jag missar med Maiden :(

Ha det så kul
Maiden rules! :rock

P.S
P-3 sänder konserten från Roskilde i kväll någon gång mellan Kl:21-24, får nöja sig med det!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
TheDude skrev:
Aja, man får väl nöja sej med deras nya skiva när den kommer ut :tummenupp

Bara den är bättre än 'Brave new world' så är jag nöjd.

Fast vid närmare eftertanke så är det svårt att vara nöjd med en platta som är sämre än tidigare alster på alla sätt och vis. I och med att ribban sattes så högt med 'Number of the beast', 'Piece of mind' och 'Seventh Son of a Seventh Son', så kan man aldrig bli nöjd. Det är bara att inse, Maiden kommer aldrig att överträffa sig själva.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Lägesrapport från Roskilde då;

Kasst ljud, och Scenshowen var trist eftersom det var en festivalspelning. Konserten upplevdes som lite... tja, kort kanske? MEN det var ett j-vla röj under tiden. Strax över 3 :tummenupp av 5 möjliga.

Metallica däremot var stenhårt från början till slut! 5 :tummenupp

Lithium

Guest
satan

Helvete helvete helvete.. en kille i gävle som skulle till sthlm "lovade" mig två ståplats till maiden för 400 spänn styck...
fick reda på nu att han sålt dom till nån annan...
då får man väl supa istället.. det retar mig jävligt mycket, för några kompisar som gick på maiden när dom var i barcelona sa det var det häftigaste dom varit på...

nåja, det ryktas iaf om att Metallica kommer till sverige nästa år! :rock :rock :rock :rock

Hulken

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har haft Suzuki GSX-R600 -02 & KTM EXC 400 -04
Det var ett jäkla drag, men lite dåligt ljud.
De körde en låt från den nya plattan som kommer i september och den verkade helt ok.
Iron Maiden själva verkade nöjda med konserten och sade att den var en av deras bättre spelningar någonsin och att de med största sannolikhet kommer tillbaka till Sverige i november, men då till Göteborg (eller om han (Bruce) sade Göteborg också, hörde inte riktigt).
Så då får ni Göteborgare lite närmare.
Jag kommer i alla fall boka in en plats i Göteborg om de kommer dit, det är det värt.
UP THE IRONS

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det rockade fett! Sen att man ska vara kanon på Maiden-spelningar hör ju till! 4 av 5 getingar! Synd bara att de inte kör spelningarna senare. Springsteen led ju också av att gig:en går på eftermiddagen...

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
blom skrev:
men fy fan vad förbandet söh gigantisk elefant pung

Rastafarisatanisterna sög hårt.
Hehe ser fortfarande hur han kastar micken i golvet och drar :D
Helt ok konsert, men det blev jobbigt med allt väntande (stående sen kl.12 i morse). Helt ok konsert förövrigt. :tummenupp Ni hade väll ståplatser!!??

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Hahaha - jag hade slangat hem Murderdollslåtar i förväg så vi hoppade över förbandet och stannade hos mig och groggade istället.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
blom skrev:
men fy fan vad förbandet söh gigantisk elefant pung

Det finns bara EN anledning till att Murderdolls över huvud taget får spelningar och det är för att gitarristen är trummis i Slipknot.
Murderdolls är nog det sämsta skit jag har sett i mina dagar och då har jag sett mycket skit.

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
Det enda Murderdols va bra på var väl att slunga runt håret :rolleyes: .......Men fy fan vad nöjd jag var med Maiden.....FETT jävla ös

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Satan vad bra det var :rock men som sagt Murderdolls var riktigt uselt, dom uppskatade nog när hela pupbliken pekade finger åt dom :D

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Fy faaaaaaaan va Maiden e grymmast LIVE......sånt jävla drag va....murderdolls va ju fucked up, kul o vända ryggen till o sitta ner.......men fan va alla :rock när sångaren satte pistolen mot sin skalle.

Hur rörda blev inte Maiden när vi inte slutade skrika när han snackade om att utan fansen så vore dom inte ett skit. Bruce var på väg o säga nåt flera ggr men vi bara skrek Maiden och han satte sig ner flera ggr, jag var ju längst fram och man såg i hans ögon att han blev riktigt rörd. Steve Harris gjorde så här oxo: :bow till oss.........tror fan att vi skrek Maiden i 10minuter, had nog kunnat fortsätta en hel halvtime.......

Säger bara Iron Maiden är klart det bästa liveband jag sett...... :rock

Ravetrancer :rock :rock :rock stenhårt längst fram igår.....

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Jaja, här har ni en som tycker Murderdolls var grymma i alla fall. :hej :rock
Jag hade skitkul igår, trots att man ficka vänta en "#¤#&% stund innan ens förbandet gick på. Men men, den som väntar på något gott...
Grym spelning (av båda banden).

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Jag håller med de flesta här om att Murderdolls var riktig skit. Dessutom hade jag inte skaffat öronproppar, så när Murderdolls började spela fick jag en bra anledning att gå och fixa det. Tyvärr fanns det inte en enda inne på området som sålde dessa nödvändiga tillbehör. Inget stånd där man kunde få tag på det, och sjukvårdarna hade gett ut alla sina redan. Överallt hörde man folk med samma problem. Eftersom vi inte kunde gå ut från området när vi redan gått in fick vi stoppa hoprullade, små servettbitar i öronen för att stänga ute de värsta skärande ljuden. Det finns ju folk som sitter utan proppar, men jag är alldeles för rädd om mina öron för att sitta i ett sådant "oljud" i tre timmar.

Det är skandal att organisatörerna inte tänker på detta. Man tycker att de borde lärt sig efter åratal av liknande arrangemang. Dessutom undrar jag om den höga volymen är motiverad. Ljudkvalitén bör blivit mycket bättre om de säknte volymen till en nivå så att man kunde slänga ut öronpropparna. Självklart måste det vara högt på en konsert (ljudet måste ju fylla upp arenan), men det behöver väl inte vara skadligt högt? Nu är inte detta problem begränsat till just Iron Maiden (som inte heller är den ljudligaste konserten jag varit på) utan jag pratar om konserter i allmänhet. Jag kanske är överdrivet känslig men detta är min åsikt i alla fall.

Förövrigt var det en mycket bra och minnevärd konsert. Den skulle varit på Ullevi bara. Då hade det förmodligen blivit ännu bättre stämning. Och så är det inte så långt att åka...

Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
På Springsteen kom man knappt 10 meter mellan de som sålde öronproppar (både utanför och inne på Ullevi). På spelningen igår hade vi biljetter långt bak och tyckte att ljudet var klart godkänt i alla fall vad gäller volymen. Jag känner ett par som haft/fått problem med sus/tjut i öronen. Inget jag vill chansa med. För övrigt så var det här dubbelt så bra som Springsteen! Ös hela tiden! Kan ha att göra med att jag inte tycker han är så värst bra + det är gubbrock + hårdrock passar jävligt bra på stora arenor!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...