Då blir man utan mc då!!

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Till helgen åker jag ner med min R1:a till firman jag köpte den på för undersökning o lagning av fel(troligen vxl-låda eller kopplingskorg eller nåt) och lär tyvärr bli utan den ett bra tag.
Under tiden får man väl titta på er när ni glider runt stan*snyft* man får se det från den ljusa sidan jag är ju en av dom som har kvar korter till juli*ler*

ulfrautila

Lost Licence
Gick med
22 May 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Går troligast fortare för dig än mig, min är total kraschad o försäkringsbolaget har käkat klister !!!!

:huvet

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Fått tillbaks cykeln nu,kopplingen känns aningen bättre men det var ju inte problemet tyvärr utan problemet är missljudet som är vid låga varv,ullis om du läser detta och ska ut o åka nåt så gör mig en liten tjänst kör på typ 1600rpm på 6:an o gasa fullt bara för att se om din låter också då.min låter som kedjan kuggar över fast i motorn mellan ca 1600varv och 2300varv.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Holger skrev:
Fått tillbaks cykeln nu,kopplingen känns aningen bättre men det var ju inte problemet tyvärr utan problemet är missljudet som är vid låga varv,ullis om du läser detta och ska ut o åka nåt så gör mig en liten tjänst kör på typ 1600rpm på 6:an o gasa fullt bara för att se om din låter också då.min låter som kedjan kuggar över fast i motorn mellan ca 1600varv och 2300varv.
hörrö då låter motorn krig, utsätt den inte för sådan segdragning i onödan, du ska inte köra på 6an under 50-60 iaf, det uppstår då ett skaller från bla kedjan, nu vet jag inte vad 1600 varv på 6an ger för fart iofs, men det är plågsamt om det är tex 40 knyck.

antar att ett större glapp i transmission eller slapp kedja kan ge än värre vibrationer när motorn får segdra hårt.

Även om 2300 varv ju borde funka.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
det är inte kedjan som fladdrar det var en av d första sakerna jag kollade men den kanske ska vara såhär när den är lite använd,var inte såhär när jag köpte den.

Silwer skrev:
hörrö då låter motorn krig, utsätt den inte för sådan segdragning i onödan, du ska inte köra på 6an under 50-60 iaf, det uppstår då ett skaller från bla kedjan, nu vet jag inte vad 1600 varv på 6an ger för fart iofs, men det är plågsamt om det är tex 40 knyck.

antar att ett större glapp i transmission eller slapp kedja kan ge än värre vibrationer när motorn får segdra hårt.

Även om 2300 varv ju borde funka.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
På min förra cykel fick jag ett knakande ljud som lät som du beskriver.

I mitt fall var det drivpaketet som var slut, ljudet försvann när jag spände på kedjan med återkomm efter 20-30 mil.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
gör inte det utom om man kommer ikapp nån mes och inte växlar ner,saken är den att det borde inte låta så även fast man inte ska köra där,man kan ju ha dom varven när man kör iväg ibland då blir ljudet detsamma.

Silwer skrev:
men allvarligt varför kör du på 1600varv på 6an, sluta upp med det.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Holger skrev:
gör inte det utom om man kommer ikapp nån mes och inte växlar ner,saken är den att det borde inte låta så även fast man inte ska köra där,man kan ju ha dom varven när man kör iväg ibland då blir ljudet detsamma.
det hoppas jag du vet bäst själv, om jag går ner så långt så vibrerar hela skiten o det skrammlar när jag ger gas.

Det är inte bra för motorn att få segdra så extremt.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår