Då har man kört årets första tur

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
ÄNTLIGEN! :tummenupp
Kom hem lite tidigare än beräknat, möter en blade och en Thundercat/ace(Någon här?) på E4:an och tänkte"-Nu jävlar ska jag fan också åka!"

Blev en tur på runt 4 mil, och på vissa ställen så gick det så där mysigt olagligt :rolleyes: ! Fantastiskt skönt att vara på 2 hjul igen! Lite mycket grus som vanligt så här tidigt på våren bara. Nu hoppas vi bara på att värmen kommer också så att man kan åka till jobbet osv...

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Kongo skrev:
2065377 ÄNTLIGEN! :tummenupp
Kom hem lite tidigare än beräknat, möter en blade och en Thundercat/ace(Någon här?) på E4:an och tänkte"-Nu jävlar ska jag fan också åka!"

Blev en tur på runt 4 mil, och på vissa ställen så gick det så där mysigt olagligt :rolleyes: ! Fantastiskt skönt att vara på 2 hjul igen! Lite mycket grus som vanligt så här tidigt på våren bara. Nu hoppas vi bara på att värmen kommer också så att man kan åka till jobbet osv...

Tror det var en Thundercat jag såg på E4:an när jag stod bakom jobbet och latade mig tidigare idag.

Saknar oxå några grader för att det skall vara skönt att åka en sväng så här på em när solen nästan är borta.. men snart, snart :banana

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Kongo skrev:
2065377 ÄNTLIGEN! :tummenupp

Visst var det underbart!!! Om bladen var gul så var det säkert jag :)

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Fy vad avundsjuk jag blir. Här på landet är det ju snö och is på vägarna fortfarande...

Har precis varit ute i garaget och startat upp gamla bettan för att se om den vaknat ur vinterdvalan, det kommer en spekulant på lördag!
Ack så sugen jag blev när jag hörde ljudet.. det känns lite sorgligt att sälja, den är ju charmig ju.

Men jag kommer nog över det när jag får ut och lufta nya hojen :)

Hightower

I mitt jobb lyser alltid solen..
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
RSV1000Mille Factory -04
Grattis Kongo.. Å självklart till de andra som vågat sig ut..

Är inte alls avundsjuk.. :huvet

Lite service så är bettan snart klar för vägen igen.. å rörken..

Dock fick jag en nervös dam kollega på jobbet idag att prova sin nya VFR -95 idag.. Länge sedan jag såg ett sådant flin..Skönt att man kan tvinga ngn till att känna sådan glädje.. :rofl nu skall hon bara skolas till körkort..

Vi ses på vägen..

Tornet

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
nilzz skrev:
2065448 Visst var det underbart!!! Om bladen var gul så var det säkert jag :)
När jag åkte hem från jobbet så mötte jag först Kongo, sedan mötte jag troligen nilzz på en gul nyare blade det såg jävligt nice ut.. :yoparty

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Hasse L skrev:
2066629 När jag åkte hem från jobbet så mötte jag först Kongo, sedan mötte jag troligen nilzz på en gul nyare blade det såg jävligt nice ut.. :yoparty

Jo det var säkerligen jag, är inte så många av dom gula. Vill ut igen jag :) Hoppas att det blir bra väder i helgen!!!

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Fan jag som fortfarande tänkte ta en tur med dubbdäcken förra helgen!
(Men fick inte igång hojen : (

Någon som vet hur man får igång en sur gamal XR650R Ringer gärna mig och berättar ; )

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
ReDan skrev:
2066780Någon som vet hur man får igång en sur gamal XR650R Ringer gärna mig och berättar ; )

Jag vet! :tungan

Åtgärder: Färsk bensin i tanken, töm förgasaren på gammal soppa (med kranen stängd) och låt den nya fylla på flottörhuset, värm motorn i varmgarage eller om du har kupefläkt och något att lägga över hojen (motorn ska upp i ca 15-20 grader), sista åtgärd är startgas direkt på luftfiltret om inget annat hjälper.

Den mest trilskande hoj brukar gå igång då, om den var frisk innan undanställningen vill säga (friskt stift, ställda ventiler o.d.).

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
TomK skrev:
2066883 Jag vet! :tungan

Åtgärder: Färsk bensin i tanken, töm förgasaren på gammal soppa (med kranen stängd) och låt den nya fylla på flottörhuset, värm motorn i varmgarage eller om du har kupefläkt och något att lägga över hojen (motorn ska upp i ca 15-20 grader), sista åtgärd är startgas direkt på luftfiltret om inget annat hjälper.

Den mest trilskande hoj brukar gå igång då, om den var frisk innan undanställningen vill säga (friskt stift, ställda ventiler o.d.).

Bensinen tankade jag efter jul (Det tog nästan slut den turen)
Behöver jag fortfarande tömma min fulla tank?
Jag har lutat hojjen så flottörhuset blivit tömt, räcker det?
Ang kupevärmare ska jag ringa far och be honom ställa hojen vid elementet
och dra igång en fläkt mot motorn!
Startgasen tryckte jag direkt mot förgasaren när jag tagit bort filtret!
(Är det bättre/sämre?)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
ReDan skrev:
2067303 Bensinen tankade jag efter jul (Det tog nästan slut den turen)
Behöver jag fortfarande tömma min fulla tank?
Jag har lutat hojjen så flottörhuset blivit tömt, räcker det?
Ang kupevärmare ska jag ringa far och be honom ställa hojen vid elementet
och dra igång en fläkt mot motorn!
Startgasen tryckte jag direkt mot förgasaren när jag tagit bort filtret!
(Är det bättre/sämre?)

Bensinen bör fungera. Flottörhuset ska vara helt tömt på gammalt sunk. Startgas mot filtret, du får fel luft/bränsle-blandning om du tar bort filtret och försöker starta (mätta filtret med lite "gas"). Har du kickat några gånger, vrid på fullgas och kör igenom så att du inte surar ner stiftet (har du manuell dekomp på XR:en ? Dra in den i så fall).

Dr.Bike

Guest
Sådärja! Årets första tur blev sen i år.
Men SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ skön!!
7-8 snabba mil.
Frös inte.

:2cool Känner mig som efter ett...

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Så var det din r1a man såg glida förbi utanför heidenstamstorg igår?

mikkelrev

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
ingen än
nilzz skrev:
2065448 Visst var det underbart!!! Om bladen var gul så var det säkert jag :)

Var det då kanske du som svängde höger från Kyrkogårdsgatan ut på Luthagsesplanaden och drog upp på slangen för mig, då jag stod vid busshållplatsen, på fredagseftermiddagen?

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
mikkelrev skrev:
2071956 Var det då kanske du som svängde höger från Kyrkogårdsgatan ut på Luthagsesplanaden och drog upp på slangen för mig, då jag stod vid busshållplatsen, på fredagseftermiddagen?

Vet inte vad du menar :rolleyes: ;)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...