Då va säsongen över för min del

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
Jahha då va de min tur. Lämna en tvättad hoj på freda den 12te trippelt låst och redknows minifinder. Idag på väg till jobbet då hitta jag garage dörren halvöppen. Pungen rasa några våningar jag öppna garage dörren då va hoj hjälm kläder helt borta. Ringer snuten o dom har annat försig. Ringer larmet och får en karta på vart hojen är. Den stog stilla och får upp hoppet igen. Tar mig ner till hojen o ser att jag inte borde ha gjort de. Total kvaddad hoj ser jag. Känns som jag precise begravt en av mina barn. Fan ska man göra så jävla less på skiten. Tur att jag har en godkänd spårnings larm förhoppningsvis så blire halva självrisken. Faaaaaan asså är helt tom
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag lider med dig. Sverige verkar vara hojtjuvarnas Mecka nu för tiden.

En fråga bara: Finns det inte startspärr på k9:eek:r?
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
gick den å starta fast den har immobilizer ??
 

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
Hojen hittades inte långt ifrån garaget. Så på nått sätt måste dom ha fått igång den. Täningen Va helt sönder slagen.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Hojen hittades inte långt ifrån garaget. Så på nått sätt måste dom ha fått igång den. Täningen Va helt sönder slagen.
Tändningslåset är bara en antenn som skickar signalen till ECU, så att den är sönderslagen gör bara att inte ens din nyckel funkar längre.

Blev det mycket brytmärken på garagedörrarna också?
 

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
Säkert. När jag hitta den så bad försäkringskillen o invänta snuten en bit bort ifrån hojen. Då kommer två grabbar på en blåsvart moppe utan hjälm. En av dom hoppar av o kika i buskarna där hojen låg sen åkte dom lika fort.

Dom har lyft garagdörren me non jävla lyft o slagit sönder låset. Allt va borta kläder hjälm skor ah allt min jävla verktygslåda oxå. Helt jävla otroligt
 
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Du kan nog glädja dig åt att de aldrig fick igång motorn i alla fall, d.v.s. de har inte kunnat 'köra sikten' ur hojen. Om du får ordning på lås och det kosmetiska så är hojen antagligen OK.
 

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
Den ligger hos din mc nu får se va dom säger.

Låg bakom buskarna vid butik.it vid station :(
 
Last edited:

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
FYFAN va lack man blir då man läser om sånt här. Ska man inte kunna ha nåt jäkla skit ifred utan att nån liten h*runge letar rätt på det.
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Lider med dig. Jag fick ju min hoj stulen för inte allt för länge sedan så jag vet hur du känner dig, men min återfanns i ett källarförråd i Hässelby. Körs till DinMc i morgon.

Tur att man har försäkring som sagt, men det är drygt som fan när man vill klämma ut det sista ur säsongen.
 

Bikerbaben

Triumphflicka
Gick med
13 Apr 2009
Ort
Borlänge
Hoj
Triumph Sprint RS 955i 00
Beklagar ..... var med om det förra året, fast inte lika kvaddad.... känns för jävligt ... man kommer av sig liksom...
 

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki zxr 400
Fan va surt, asså detta gör att jag kanske tänker om från att bli polis! Bli egenföretagare maffiastyle och starta en "poliskår" som enbart har hand om MC-/bilstölder och vandalisering av fordon!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top