Då var man en i mängden (=

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Hej på er alla !
Det var ett tag sedan man skrev här...
Måste bara skriva att nu är jag en i mängden, min Rs 125 skar i går, jippi :p

Var ute och körde i går, låg runt 140 på småväga ute på landet (härligt i svängarna :tungan ) jallafall så hade jag kört ca 25minuter eller ngt sånt och skall vända hemmåt, promsar och gör en u-sväng gasar upp den till 11k rpm i 1:an och sen 2:an och då helt plötsligt så tappar jag all kraft och den dör..
Jaha tänker jag, toppa torskt (hade lite bensin i tanken), rullar till sidan och vrider om kranen till reserven och trycker på start knappen, men det är något som inte stämmer, den låter konstigt...Jaha,, jag väntar väll 5min, börjar rulla den ett par hundra meter och prövar igen, går inte igång. Nehe...ringer efter hämtning och efter 20min kommer fassan med släp och spänband..

När den e inne i garaget igen så tar jag av tanken och tändstiftet och sätter fingret på tändstifts hålet och trycker på startknappen, knapt någon komp alls. Tänker bara nej nej nej,, detta får bara inte hända. Tar av toplocken och mkt riktigt, en av kolvringarna har brytits av och gjort ett 3mm hack i cylindern och en stor repa i toplocket. Jaha, jätte roligt..bara att köpa ny cylle och kolv.

Har hittat ett cylinderkit på http://www.yatego.com/skybiker/p,41...ilia-rs-125---rotax-122-komplett-einbaufertig
Kan detta vara ngt bra ?? Kvalitets mässigt ??

Jallfall så skall ett nytt cylinder kit på och sen skall skiten säljas, sen är f*n tvåtakts tiden över !! Aldrig mer tvåtakt..

Rolig helg...
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Mr Wheelie skrev:
2413628 Hej på er alla !
Det var ett tag sedan man skrev här...
Måste bara skriva att nu är jag en i mängden, min Rs 125 skar i går, jippi :p

Var ute och körde i går, låg runt 140 på småväga ute på landet (härligt i svängarna :tungan ) jallafall så hade jag kört ca 25minuter eller ngt sånt och skall vända hemmåt, promsar och gör en u-sväng gasar upp den till 11k rpm i 1:an och sen 2:an och då helt plötsligt så tappar jag all kraft och den dör..
Jaha tänker jag, toppa torskt (hade lite bensin i tanken), rullar till sidan och vrider om kranen till reserven och trycker på start knappen, men det är något som inte stämmer, den låter konstigt...Jaha,, jag väntar väll 5min, börjar rulla den ett par hundra meter och prövar igen, går inte igång. Nehe...ringer efter hämtning och efter 20min kommer fassan med släp och spänband..

När den e inne i garaget igen så tar jag av tanken och tändstiftet och sätter fingret på tändstifts hålet och trycker på startknappen, knapt någon komp alls. Tänker bara nej nej nej,, detta får bara inte hända. Tar av toplocken och mkt riktigt, en av kolvringarna har brytits av och gjort ett 3mm hack i cylindern och en stor repa i toplocket. Jaha, jätte roligt..bara att köpa ny cylle och kolv.

Har hittat ett cylinderkit på http://www.yatego.com/skybiker/p,41...ilia-rs-125---rotax-122-komplett-einbaufertig
Kan detta vara ngt bra ?? Kvalitets mässigt ??

Jallfall så skall ett nytt cylinder kit på och sen skall skiten säljas, sen är f*n tvåtakts tiden över !! Aldrig mer tvåtakt..

Rolig helg...
Gratulerar :klappar
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Jag får bara fråga en sak.

Hur långt hade kolven gått och när var den bytt sist?



Cylindern vet jag inget om, men ska du ha nytt topplock också? Ingår nog inte.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
stoooffe skrev:
2413657 Jag får bara fråga en sak.

Hur långt hade kolven gått och när var den bytt sist?



Cylindern vet jag inget om, men ska du ha nytt topplock också? Ingår nog inte.
Är nog inte billigt heller:näsblod Är ju till och med dyrt till crm:en :näsblod
 

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Gävle
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
grattis, har haft 3 hondor, ingen har skurit


edit: lärde vara lite taskig
 
Last edited:

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
kleinealf skrev:
2413769 grattis, har haft 3 hondor, ingen har skurit


edit: lärde vara lite taskig


Sant, men du ligger ju oxå och fiser 110 km/h...:D

Kolven hade gått ca 1000 mil så det är inte så farligt, kolla på toplocket, jag hade sätt fel, det är inte ett hack, det va vara lite sot...
 
Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Mr Wheelie skrev:
2413831 Sant, men du ligger ju oxå och fiser 110 km/h...:D

Kolven hade gått ca 1000 mil så det är inte så farligt, kolla på toplocket, jag hade sätt fel, det är inte ett hack, det va vara lite sot...


Det var ju ganska mycket den kolven gått.
 

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Gävle
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Mr Wheelie skrev:
2413831 Sant, men du ligger ju oxå och fiser 110 km/h...:D

Kolven hade gått ca 1000 mil så det är inte så farligt, kolla på toplocket, jag hade sätt fel, det är inte ett hack, det va vara lite sot...


ja, men om vi säger så hära då, min kolv har gått 3123 mil och den har inte tagit nå skada ännu fast jag har legat och preja i 110 km/h på ettan :D :D :D :D


ne, men jag hare inte precis puttrat fram
 

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Fs650 -04
Mr Wheelie skrev:
2413628 Hej på er alla !
Det var ett tag sedan man skrev här...
Måste bara skriva att nu är jag en i mängden, min Rs 125 skar i går, jippi :p

Var ute och körde i går, låg runt 140 på småväga ute på landet (härligt i svängarna :tungan ) jallafall så hade jag kört ca 25minuter eller ngt sånt och skall vända hemmåt, promsar och gör en u-sväng gasar upp den till 11k rpm i 1:an och sen 2:an och då helt plötsligt så tappar jag all kraft och den dör..
Jaha tänker jag, toppa torskt (hade lite bensin i tanken), rullar till sidan och vrider om kranen till reserven och trycker på start knappen, men det är något som inte stämmer, den låter konstigt...Jaha,, jag väntar väll 5min, börjar rulla den ett par hundra meter och prövar igen, går inte igång. Nehe...ringer efter hämtning och efter 20min kommer fassan med släp och spänband..

När den e inne i garaget igen så tar jag av tanken och tändstiftet och sätter fingret på tändstifts hålet och trycker på startknappen, knapt någon komp alls. Tänker bara nej nej nej,, detta får bara inte hända. Tar av toplocken och mkt riktigt, en av kolvringarna har brytits av och gjort ett 3mm hack i cylindern och en stor repa i toplocket. Jaha, jätte roligt..bara att köpa ny cylle och kolv.

Har hittat ett cylinderkit på http://www.yatego.com/skybiker/p,41...ilia-rs-125---rotax-122-komplett-einbaufertig
Kan detta vara ngt bra ?? Kvalitets mässigt ??

Jallfall så skall ett nytt cylinder kit på och sen skall skiten säljas, sen är f*n tvåtakts tiden över !! Aldrig mer tvåtakt..

Rolig helg...

Jag köpt min cylinder där, å än rullar den efter 400 mil på den. Tog ungefär 4 dagar att få hem grejjerna, sedan var de bara att slänga på skiten. :)
 

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
lerqa skrev:
2414170 Jag köpt min cylinder där, å än rullar den efter 400 mil på den. Tog ungefär 4 dagar att få hem grejjerna, sedan var de bara att slänga på skiten. :)

Tack Lerqa !!!
Skit bra, beställer den i morgon !!!

Passar orginal toplock och allt sånt ???
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Mr Wheelie skrev:
2413831 Sant, men du ligger ju oxå och fiser 110 km/h...:D

Kolven hade gått ca 1000 mil så det är inte så farligt, kolla på toplocket, jag hade sätt fel, det är inte ett hack, det va vara lite sot...



1000 mil ÄR för mkt om du pressar den hårt.

Min hade precis passerat 500 mil sen förra kolvbytet nu när jag bytte kolv av säkerhetsskäl. Den var ganska bränd på vissa ställen så det var på tiden.

Men sen pressar jag ganska hårt när jag är ute och kör...
 

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
mm, jag pressar oxå som in i h*lvete, ligger f*n på 11-12k rpm hela tiden :tummenupp

lerqa, bara undra, vad va frakten på när du beställde ditt cylinder kit ??
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Mr Wheelie skrev:
2414559 mm, jag pressar oxå som in i h*lvete, ligger f*n på 11-12k rpm hela tiden :tummenupp

lerqa, bara undra, vad va frakten på när du beställde ditt cylinder kit ??


Då borde du bytt för många mil sedan.
 

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
ää, skit samma, det är inte så mkt pengar runt 3k
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
obs att du får kanske inte toppen. fick inte jag iaf.

Kronen skrev:
2414734 obs att du får kanske inte toppen. fick inte jag iaf.


Edit: Rs värkar vara Mög hojar.. dom värkar skära hela tiden för fan!
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top