Då var resan bokad!

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Yeyyyy! Skottland here we come! Bokade precis färjan från Esbjerg till Harwich i slutet av Juli då jag och brewden ska mc semestra i Skottland! Blir tältning och whiskey i mängder. Tänkte bara tipsa om att färjan lägger ner i september i år så om någon vill spara in ett antal dagar i transport genom tyskland holland osv så passa på nu i sommar.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/farja-esbjerg-harwich-laggs-ned_3511450.svd

:tuttar:arsele:fyllisar:jisses:whip:sissy:hojcbr

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Lågprisflygen utrotar alla färjeförbindelser mellan Norden och UK. Det är ett elände. Jag orkar inte köra ända ner till Calais för att komma till Skottland. Blir ju fan 200 mil extra att köra Gbg-Edinburgh istf att åka färjan. Kommer nog aldrig att komma mig över till Skottland på mc. :huvet:mad:

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Lågprisflygen utrotar alla färjeförbindelser mellan Norden och UK. Det är ett elände. Jag orkar inte köra ända ner till Calais för att komma till Skottland. Blir ju fan 200 mil extra att köra Gbg-Edinburgh istf att åka färjan. Kommer nog aldrig att komma mig över till Skottland på mc. :huvet:mad:
Alternativet är väl att ta lågprisflyget till Edingburg och sedan hyra hoj där.
Vad jag vet så finns det BMW att hyra där.

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS

Men passa på nu i sommar då! För oss två tur och retur med hoj, ett antal extra öl, avbokningsskydd och frukost gick det på ca 6.000:-. 1500:- / person och resa. Räknar man med boende två nätter, sopp och färja mellan calais och dover blir det ju billigare men åka båt är ju skoj! Typ..

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Ta gärna en sväng över Islay och Jura om ni vill ha riktigt fin natur och väldigt lugnt byliv. Och massor av rökig whisky.
Av de destillerier jag besökt så har turerna och guiderna varit roligare ju längre åt helvete platsen ligger. Kilchoman och Ardbeg toppar min lista men är man ändå på Islay så finns det ingen anledning att inte besöka så många till man hinner.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hmm... Man kanske skulle ta och köpa någon gammal fiskebåt och börja smuggla desperata hojåkare mellan västkusten och Skottland eller något. Perfekt både för skandinaver som vill se de brittiska öarna och britter som vill se de norska fjordarna.

Fem lakan per tvåhjuling enkel resa med mat, dryck och boende (grillkorv med pulvermos, folköl och tältplats på däck), utan större problem lär man ju i alla fall hinna åka både dit och hem en gång i veckan, sedan kanske man kan få med sig tio hojar åt gången och gör man detta från slutet av maj till början på september så blir det minst 30 resor. Enåenhalv mille för några månaders jobb. Den tar vi!

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Ta gärna en sväng över Islay och Jura om ni vill ha riktigt fin natur och väldigt lugnt byliv. Och massor av rökig whisky.
Av de destillerier jag besökt så har turerna och guiderna varit roligare ju längre åt helvete platsen ligger. Kilchoman och Ardbeg toppar min lista men är man ändå på Islay så finns det ingen anledning att inte besöka så många till man hinner.

Sweet ska snart börja planera rutten! Ardbeg är ju klart favoriten här hemma så dit är ett måste! Har också hört att de små byarna skall vara mycket trevliga med massa bed and breakfast samt trevliga småpubbar. :)

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Sweet ska snart börja planera rutten! Ardbeg är ju klart favoriten här hemma så dit är ett måste! Har också hört att de små byarna skall vara mycket trevliga med massa bed and breakfast samt trevliga småpubbar. :)

Hela Isla var grymt. Nu var jag inte där under högsäsongen men det var VÄLDIGT lugnt.
Från Port Ellen kan man gå till Ardbeg, Lagavulin och Laphroig. Med tanke på att en rundvandring avslutas med en stadig whisky eller två är det ett plus. B&Bn the Oystercatcher hade god frukost gjord med kärlek och var grymt hemtrevlig på "gullig tant" sättet. I övrigt är Port Ellen inget att sikta på för partyatmosfären direkt men det fanns iaf en indier och någon pub. Bowmore är mer av en riktig by med lite fart i.

Missa absolut inte Kilchoman.

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Hela Isla var grymt. Nu var jag inte där under högsäsongen men det var VÄLDIGT lugnt.
Från Port Ellen kan man gå till Ardbeg, Lagavulin och Laphroig. Med tanke på att en rundvandring avslutas med en stadig whisky eller två är det ett plus. B&Bn the Oystercatcher hade god frukost gjord med kärlek och var grymt hemtrevlig på "gullig tant" sättet. I övrigt är Port Ellen inget att sikta på för partyatmosfären direkt men det fanns iaf en indier och någon pub. Bowmore är mer av en riktig by med lite fart i.

Missa absolut inte Kilchoman.

Wow awesome! Mycket bra info! Skall taga detta i största beaktskap. Nä fan nu måste jag ha en liten att smutta på! :fyllisar

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO