Dåligt med sporthojar ute idag. (alla bakis?)

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Har just kommit hem från avrostningen i Partille, blev en del mil på fina vägar. Trevligt trots vädret. Bromsprov på grus var en ny erfarenhet och faktiskt rätt lärorikt eftersom framhjulet låser bara man tänker på att bromsa.

Kul var också att stå och lyssna på en stackars instruktör som försökte förklara spårval, motstyning och att man skulle sitta rakt upp i kurvorna och bara luta hojen(?). Funkar kanske på en supermotard men inte riktigt på en kåphoj.
Vad denna man inte visste var att både jag och Draken (från mctjej) har tio år på bana bakom oss och troligen vet mer om hur man hanterar en hoj än vad han gör. I alla fall om man ska dra lite slutsatser utav vad han försökte lära ut. Han gillade inte riktigt att Draken hängde ut lite i böjarna men om hon inte gör det slår hela underedet i när hon lägger ner.
Taskig markfrigång på Ducati :D

Kul känsla att bara stå och nicka och spela dum, orkade inte ta upp en diskution.

Den enda hojen med R i namnet som jag såg idag var min egen så vart är alla andra räseråkare idag? En hård kväll igår? :tummenupp
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
DumDum skrev:
Har just kommit hem från avrostningen i Partille, blev en del mil på fina vägar. Trevligt trots vädret. Bromsprov på grus var en ny erfarenhet och faktiskt rätt lärorikt eftersom framhjulet låser bara man tänker på att bromsa.

Kul var också att stå och lyssna på en stackars instruktör som försökte förklara spårval, motstyning och att man skulle sitta rakt upp i kurvorna och bara luta hojen(?). Funkar kanske på en supermotard men inte riktigt på en kåphoj.
Vad denna man inte visste var att både jag och Draken (från mctjej) har tio år på bana bakom oss och troligen vet mer om hur man hanterar en hoj än vad han gör. I alla fall om man ska dra lite slutsatser utav vad han försökte lära ut. Han gillade inte riktigt att Draken hängde ut lite i böjarna men om hon inte gör det slår hela underedet i när hon lägger ner.
Taskig markfrigång på Ducati :D

Kul känsla att bara stå och nicka och spela dum, orkade inte ta upp en diskution.

Den enda hojen med R i namnet som jag såg idag var min egen så vart är alla andra räseråkare idag? En hård kväll igår? :tummenupp

jag kände inte för att sticka ut i regnet... tror att några körde hoj till gocart banan vid bulycke...
 

outsider

hojjen skrot, jag lika så.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg/ hisingen/ på gatan
Hoj
BMW R1200 ST -05
var ute å åkte 35 mil idag i regnet kan inte klaga på det visserligen kunde man inte lägganer cykeln utan var tvungen att köra lite lugnare
var ju tvungen å testa om kläderna håller mej torr :fakta
det gjorde dom :D
 
Last edited:

sno_pro

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Domimator-98
I morse när man vakna så var hojen täckt av ett lager snö :mad:
de kan vara så i lappland..men i morrn fredag då!! blir de åka av.. :squid
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top