Döden på bulten-drabbade mig.

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Micke dog igår vid 15:00 på bulten.

Micke och jag var ute på det som skulle bli årets sista "åka", då båda har mycket jobb och annat som tar tid, båda vi har familj och barn.

Vi stannade vid rosenhills café igår vid kvart i tre, gick ett varv och kollade in alla hojar, kom överens om ett varv på bulten, och en tillbaka för en kopp kaffe.

Solen skiner, livet leker, jag har min helt nya hoj, och känner mig allmänt glad, Micke startar sin TL1000S, som han har lärt sig att njuta utav, även om hans hojåkande började i våras, när han provkörde en av mina hojar.

Vi kommer ifatt en blå Ford Focus, direkt efter en kurva, så fort jag har lite sikt, kör jag om, Micke tvekar och väntar, han väntar men blir troligen hetsig, ska köra om trots kurva och olyckan är ett faktum.

Efter ytterligare fyra hundra meter vänder jag, åker lugnt tillbaka och kollar i dikena och avtagsvägarna, han kanske behvöde pissa? Vad vet jag, plötsligt ser jag det som gör mig rädd, det står flera hojar, bilar samlade i en kurva, precis vid torvindustrin, och jag förstår att något hänt. Men jag ville inte tro vad jag hade sett och egentligen visste om...

Hoppar av hojen, kastar hjälmen, och förstår inte varför ingen vill hjälpa Micke, han ligger där och ingen hjälper honom, är folk dum i huvudet?

Jag springer fram och på en tiondels sekund förstår jag att det är slut.

Micke är död. Inga tvivel. Han finns inte mer.

Chocken kommer inte direkt, jag ringer min fru, jag ringer min chef och en annan polare då jag förstår att jag kommer kollapsa snart och inte kunna köra hem direkt.

Mitt livs stora fascination tog slut igår. Hojåka, som blev mitt livs intresse den dagen jag tog lätt-mc kort, och varit det jag suktat efter har nu tagit en vän, lyckan stal sig själv.

Jag förstår att det gick snabbt, att Micke inte hann plågas. Det är jag tacksam för.


Det låter patetiskt, jag vet själv att man läser dessa inlägg på SH, sen kör man skiten ur hojen. Bakhjul, sätta tid, vem är snabbast, vem vågar mest? Vi satte vettiga tider på bulten men vad är vinsten...och vad blev kostnaden.

Gör inte det. Det är inte värt det.

Själv lägger jag nu hjälmen på hyllan, hojåka är över, blev ett löfte till min dotter igår, pappa ska inte åka hoj igen.

Kör försiktigt, tänk på varandra, lämna alltid tjejen, frun, dottern, sonen med ett leende på läpparna när ni åker ut. Det kan vara över sen.
 
Last edited:

sandstream

Guest
Beklagar verkligen sorgen :(

Starkt av dig att berätta för oss andra!
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Shit... fruktansvärd läsning. Hoppas att hans fru och barn klarar sig väl.
Må han vila i frid!
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Otroligt tragiskt.
Lider med dig och får en klump i halsen bara av att läsa om detta!

Hoppas att jag aldrig någonsin måste uppleva detta!

Jag önska att ingen någonsin får göra det...

Lider med dig och hoppas du kan få allt stöd du behöver av dina vänner.

Micke Vila i frid...
Kände dig inte alls men du är ändå saknad.
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
Beklagar sorgen! En bild på tjej och barn kan nog vara bra att ha på styret...

Vif Micke! :(
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Vilken mardröm...

Jag känner mig helt tom efter att ha läst det här.

Körde själv på Bulten i lördags och lyckades köra lite för fort i en kurva och kom över på fel körbana, som tur var fick jag inget möte...Vilken idiot man är ibland.

Hoppas du mår bättre snart!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
V.I.F

Starkt av dig att skriva hur du känner!

Lider med hans familj.
 

Mick

CashMoneyBrotherhood
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stortorp
Hoj
Suzuki Gsxr 750, Husaberg Fe 450 och en Ciao
Usch..tragiskt!!!

Tankarna går till dom anhöriga.
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Varje sådan här tråd gör mig mer eftertänksam på om det är värt att åka hoj eller inte. Hittills har jag fortsatt köra.

Ju mer jag har lärt mig hantera motorcykeln desto lugnare kör jag. Ser jag tillbaka på förra året när jag började köra så har jag nog gjort några misstag som hade slutat illa.

V.I.F och beklagar sorgen.
 
Last edited:

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Motala/Vadstena
Hoj
ein rejser mewtosewkel
Helvete vad tragiskt... :( Vila i frid, Micke..

Jag förstår och respekterar ditt beslut till fullo...dv.s att det är färdigåkt.När någon man nyss stod och pratade och umgicks och hade trevligt med bara rycks ifrån en sådär så blir det för mycket...

Tröstkramar och fullt stöd har du från mig...
 

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Söker...
Må han vila i frid...tungt att läsa...hoppas även du mår bra.....ibland måste man sätta familjen framför allt.
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Jobbigt, jobbigt, jobbigt att läsa om dessa olyckor. Man får bekräftat hur farlig hobby man ägnar sig åt. :(

Beklagar sorgen.

Vila i frid.
 

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ståkkhålm
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Som många andra redan sagt; mycket stark av dig att berätta för oss. Får det bara en enda att tänka till lite extra innan, så kan du ha räddat liv.

Det är ingen riskfri hobby vi valt. Jag som ändå är ny i gamet har redan fått uppleva vilka risker som är förenat med hojåka. Jag är oerhört tacksam att jag har flera starka och erfarna förebilder, som skonar mig från att behöva göra alla misstag själv.

Låt oss hoppas att nästa år blir bättre.

Vila i frid, Micke. Tankar går ut till dig och dina anhöriga :(
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ruskigt jobbigt att läsa men nyttigt. Tufft av dig att skriva, Läste precis notisen innan Jag såg din tråd.

Hoppas du kommer igen som människa snart och hittar något att fylla tommrummet efter både intresse och vän med.

Vif Micke.
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
När man läser detta så funderar man om man ska lägga hjälmen på hyllan.

Kör försiktigt.


Vila i frid.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top