Dödlig mc-olycka utanför Borås

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Idag var det dags igen, jag blev verkligen ledsen av att se en till så snabbt inpå:
http://aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,67283447_852__,00.html
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=271534
Tyvärr en av dom där onödiga olyckorna :(
Vila i frid! Skänker en tanke till familj och vänner! Jag skänker faktiskt en tanke till bilisten också. Även om det må vara delat ansvar så kan han/hon inte ha det lätt just nu. Jag kan nästan höra ljudet av metall som skrynklas ihop fort, och känna hur bilen slås undan :(
Ta det lungt där ute, kör ALDRIG om vid korsningar! :krama

Last edited:

Socrates

Guest
Verkligen tråkigt :(

Vet fortfarande inte om det var någon man kände eller inte.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
V.I.F

Var nära själv igår i en sådan situation, vissa bilar ingår inte blinkers på tydligen :va

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vila i frid. En tanke och en hälsning till alla anhöriga - föräldrar, syskon, vänner - och även till bilföraren. :(

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Verkligen tragiskt. Är det inte så att göra en vänstersväng räknas som filbyte dvs det i detta fall var bilistens fel? Lite OT och spelar mindre roll i detta sammanhang.. men skulle va bra att veta. Sen vet man ju inte omständigheterna.. kom hojen i 200+ knyck bakifrån så kan man ju inte klandra bilisten.. I vilket fall som helst är det väldigt tragiskt.. det är 2'a eller 3'e dödsolyckan jag läst om på nån dag bara.. tankarna går till anhöriga..

mr_naughty

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
2002 Honda CBR 954
Fyfan

Verkligen inget skoj...rädd att det är nån man känner, någon som vet vad för hoj det var?

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Tankar går till familj och anhöriga. Stackars kille...

Alla måste verkligen köra lugnt och med insidan av huvudet i sommar.
Det kommer i alla fall jag göra.

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
bara få lite ångest över mitt hoj köp. får en obehaglig klump i magen varje gång jag tänker på sånt här :rolleyes: att leken kan förvandlas till dödligt allvar på en mille sekund

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Fruktansvärt att ännu en dödsolycka har hänt så tidigt på säsongen... Snälla ni, kör som om ni vore osynliga, räkna ALDRIG med att bilister ser er, man måste tänka åt dem också som motorcyklist...

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Har väl lite personliga synpunkter..

"En polskregistrerad bil skulle svänga vänster in på en mindre väg och motorcykeln slog med stor kraft in i sidan av bilen. De båda fordonen hamnade i diket och vrakdelar kastades ikring."

Undrar vilken klass de har på förarutbildning i polen? Borde de få köra på svenska vägar? Kan ta ett exempel.. har en polare som är amerikansk medborgare men bor i Sverige till och från. Hans körkort kostade 80 spänn och krävde att han körde runt kvarteret, när han var 16 år. Nu är det så att hans körkort gäller även i Sverige, ett halvår i stöten om jag inte minns fel, sen måste han förnya det. Är det konstigt att folk dör?

Vidare..

"Ungefär 15 minuter efter att olyckan inträffat kom två ambulanser till platsen. Deras arbete försvårades av att varken polis eller räddningstjänst anlände. Förbipasserande bilister trängde sig förbi och blockerade vägen när ambulanserna skulle till sjukhuset.

Orsaken till att polisen inte kom var att de inte underrättades om olyckan förrän klockan 17.46.
-Jag vet inte varför det blev så, det blev väl något missförstånd och glömdes bort, säger driftsledaren på SOS Alarm i Göteborg."

...det blev VÄL nåt missförstånd och glömdes bort...
undrar hur killens föräldrar reagerar om de läser det där :confused:
Hade nog personligen besökt SOS alarm med en yxa i handen.. oj det blev väl något missförstånd när jag högg idioten, jag glömde nog bort att jag hade en yxa i handen.

Och så vidare..

Cyklist
"Eftersom SOS hade registrerat att en cyklist var inblandad i trafikolyckan istället för en motorcyklist larmades inte heller räddningstjänsten."

Hur många cyklister färdas dagligen på RIKSVÄG 41?? :huvet

Måtte huvud rulla... :död

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...